• گانودرما و تنظیم هورمون ها

    اگر در هورمونهایتان تعادلی وجود ندارد و بی نظمی هورمونی دارید قارچ گانودرما میتواند به شما در تنظیم هورمون ها کمک بکند.

    همه ما این شرایط را تجربه کردیم. هورمونهای ما در حالت های طبیعی تغییر می کنند و تقریبا می توانند بر تمام جنبه های مختلف زندگی ما تاثیر بگذارند. برای برخی از ما این عدم تعادل و بی نظمی در فعالیت هورمون ها می تواند بعد از سن بلوغ نیز ادامه داشته باشد. گرچه باید گفت در افرادی که قاعدگی دارند ویائسگی را پشت سر می گذارند این عدم تعادل در فعالیت هورمون ها بسیار شایع می باشد . این عدم تعادل در فعالیت هورمون ها در هر بخش از زندگی می تواند رخ دهد. اگر با عدم تعادل هورمونی دارید دست وپنجه نرم می کنید، باید بگویم که ارزش آن را دارد تا کمی از  قارچ گانودرما را امتحان نمایید.

    علائم رایج در عدم تعادل هورمون ها

    برخی از علائم رایج در عدم تعادل هورمون ها عبارتند از: داشتن پریود های دردناک و نامنظم، سو هاضمه ، تغییر خلقیات،  وجود آکنه در اطراف دهان، عرق شبانه، گر گرفتگی و بد اشتهایی .

    پس برای رهایی از این علائم باید چه کنیم؟  می توانید از داروها استفاده کنید . آنها می توانند گاهی اوقات نشانه ها را مثل، داشتن پریود های دردناک  و آکنه های هورمونی را تا حدی از بین ببرند. اما این موضوع می تواند شرایط سیستم بدنی را بدتر کند، و اگر نسخه داده شده پزشک را دنبال نکنید ، علائم حتی میتواند برگردد و روی کبد شما تاثیر گذار باشد . به طورکلی این ها نمیتواند مشکل را به طور ریشه ای حل نماید.

    روش های گیاهی تنظیم هورمون ها

    گروه هایی از داروهای طبیعی وجود دارند که میتوانند به تعادل هورمونها کمک کنند. یکی از این روش های درمانی استفاده از قارچ گانودرماست. این قارچ به دلیل خواص دارویی که دارد در قاره آسیا بسیار مورد استفاده قرار می گیرد، و آنقدر این قارچ خواص دارد که گفتن خواصش در یک مقاله نمیگنجد.

    در این مقاله برخی از خواص قارچ گانودرما ( یا ریشی ) که میتواند در بدنتان تعادل هورمونی ( به خصوص تعادل استروژن ها ) ایجاد کند را ذکر میکنیم.

    قارچ گانودرما لوسیدوم چیست ؟

    قارچ  گانودرما ( ریشی ) که در طب سنتی چینی نیز به عنوان “لینگ ژی” شناخته می شود ، قدمتی طولانی دارد که به بیش از ۴۰۰۰ سال می رسد. در بسیاری از فرهنگ های آسیایی اغلب به دلیل  مزایای سلامتی از آن به عنوان “قارچ جاودانگی” یاد می شود .
    قارچ ریشی دارای ترکیبات فعال است که می تواند در کوتاه مدت آرام بخش باشد و در دراز مدت انرژی ایجاد  کند و استقامت را افزایش دهد. اما خواص فوق العاده  این محصول به این ها ختم نمی شود !

    گانودرما لوسیدوم

    قارچ گانودرما و تعادل هورمونی کورتیزول

     قارچ گانودرما میتواند سیستم ایمنی بدن را قدرتمند کند. این عمل در کنار تنظیم فعالیت های غدد درون ریز ، به بدن کمک میکند تا با محیط اطراف خودش سازگار شود. داشتن استرس والتهاب باعث می شود تا هورمونها پاسخشان  را در بدن کم یا زیاد کنند، که میتواند منجر به بروز علائم گفته شده در بالا شود.

    قارچ گانودرما  می‌تواند با تنظیم و کاهش مقدار بیش از حد کورتیزول و آدرنالین، به واکنش استرسی کمک کند. به علاوه، آداپتوژن‌ها با تنظیم تولید هورمون‌هایی مانند کورتیزول استرس را کاهش داده و به عملکرد سالم محور هیپوتالاموس-هیپوفیز-آدرنال ( HPA ) کمک می‌کند به بدن  تا خودش را با شرایط وفق دهد.

    گانودرما و تنظیم هورمون

    مقاله ای در خصوص گانودرما 

     

    قارچ گانودرما میتواند سطح استروژن را تنظیم کند

    استروژن‌ها دسته‌‌ای از هورمون‌های جنسی هستند. این هورمون‌ها موجب شکل گرفتن ویژگی‌های ثانویه‌ی زنانه مثل تنظیم چرخه‌ی قاعدگی، دستگاه تولیدمثل و رشد آن‌ها می‌شود. عدم تعادل میزان هورمون استروژن در بدن زنان منجر به تولید برخی از بیماری‌ها و تغییرات فیزیکی می‌شود. در این مطالعه  از قارچ گانودرما یا ریشی برای آزمایش تاثیراتش بر روی یائسگی استفاده شده است.  طبق این مطالعه نتیجه شده است که این عصاره برای تنظیم فعالیت هورمونها کاربرد دارد.عصاره قارچ گانودرما یک اکسیر بالقوه است که میتواند سطح استروژن را در یائسگی تنظیم کند.

    یک مطالعه که نشان میدهد  قارچ گانودرما میتواند سطح استروژن را تنظیم کند :

    گانودرما و تنظیم استروژن ها

     

    قارچ گانودرما در واقع علاوه بر تنظیم فعالیت سیستم غدد درون ریز ، به بدن کمک میکند تا از التهاب، سموم، عملکرد ضعیف سیستم ایمنی بدن، کم خوابی، و… خودش را نجات دهد .

    استفاده از محتوا این وبسایت فقط برای مقاصد غیرتجاری و با ذکر منبع بلامانع است. کلیه حقوق این سایت متعلق به مجموعه گانودرم می‌باشد

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    2 دیدگاه در “گانودرما و تنظیم هورمون ها

    1. سلیمی گفت:

      سلام‌خسته‌نباشیدمن‌بلوغ‌دیررس‌داشتم‌دکترفوق‌تخصص‌رفتم‌وهورمون‌تستسترون‌روبرام‌نسخه‌کردالان‌پنج‌سال‌هردوهفته‌یک‌بارتزریق‌میکنم‌ومیگه‌مشکل‌آزواسپرمی‌هم‌داری‌الان‌باداروی‌گیاهی‌گانودرمامیتونم‌مشکل‌روبرطرف‌کردیاخیر؟

      1. گانودرم گفت:

        سلام سلیمی عزیز. تحقیقات انجام شده محدود هستند و به همین خاطر با قطعیت نمیتونیم اظهار نظر کنیم.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *