• در مقالات قبلی مفصل در خصوص انواع ویروس HPV ، درمان سریع زگیل با قارچ های دارویی و سایر مطالب صحبت کرده ایم و در اینجا قصد نداریم مطالب را مجددا یادآور شویم. حال پس آگاهی از خطرات و انواع ویروس HPV، بیایید به نحوه انتقال HPV بویژه امکان انتقال زگیل تناسلی از طریق لباسشویی نگاهی بیندازیم.

    (اگر در خصوص درمان قطعی HPV و زگیل تناسلی نیاز به راهنمایی دارید، کافیه از طریق واتس اپ ۰۹۳۷۰۲۴۶۴۳۶ با ما در ارتباط باشید)

    HPV چگونه منتقل می شود؟

    HPV بیشتر از طریق تماس صمیمی، پوست به پوست با فرد آلوده منتقل می شود. این انتقال بیشتر در طول رابطه جنسی واژینال، آلت تناسلی، مقعدی یا دهانی شایع است.

    به صورت کلی از سه راه ممکن است ویروس HPV از فردی به فرد دیگر منتقل شود.

    1. تماس جنسی
    2. انتقال HPV از مادر به فرزند
    3. و انتقال غیر مستقیم

     

    انتقال زگیل از لباسشویی

    از میان این سه مورد تماس جنسی اصلی ترین و قطعی ترین راه انتقال hpv از فردی به فرد دیگر است. انتقال از مادر به فرزند عمدتا به دلیل انتقال ویروس HPV به نوزادان از طریق مجرای تولد توسط زنان باردار در هنگام زایمان است.

    راه سوم انتقال، انتقال غیر مستقیم است. منظور از انتقال غیر مستقیم انتقال به واسط سطوح یا اجسام است مانند انتقال HPV از طریق حوله حمام شخص آلوده به HPV. بله پاک کردن قسمت های خصوصی با حوله آنها می تواند باعث عفونت HPV در شما شود. HPV در برابر حرارت و خشک شدن تا حدودی مقاوم است و ممکن است بتواند بر روی اجسام بی جان مانند لباس و تجهیزات آزمایشگاهی که با بیماران آلوده تماس پیدا کرده است زنده بماند. زمان دقیق بقا ناشناخته است.

    با این حال، انتقال غیر مستقیم آسان نیست و شرایطی باید وجود داشته باشد تا عفونت بتواند از فردی به فرد دیگر منتقل شود. مثلا مقدار ویروس باید کافی و فعال باشد. به طور خاص، غشاهای مخاطی و زخم ها در محل تماس و مایع تازه بدن حاوی ویروس است.

    شرایط زنده ماندن HPV در شرایط آزمایشگاهی

    احتمال انتقال HPV از طریق ماشین لباسشویی، حوله و غیره کم است. اما چرا؟

    در اینجا می خواهیم بر شرایط زنده ماندن HPV در محیط آزمایشگاهی تمرکز کنیم:

    • HPV می تواند در دمای یخ خشک (حدود -۷۰ درجه سانتیگراد) فعال باقی بماند، اما هنگامی که دما از ۵۶ درجه سانتیگراد بیشتر شود، ظرف ده دقیقه غیرفعال می شود.
    • ویروس رطوبت دوست است. HPV محیطی مثل دهانه رحم که گرم و مرطوب است را ترجیح می دهد. هنگامی که این محیط را ترک کرده و روی سطوحی مثل لباس و حوله قرار می گیرد به طور خودکار در مدت زمان معینی غیرفعال می شود.
    • ویروس محیطی با PH بین ۶-۸ را دوست دارد. وقتی مقدار PH بیشتر از ۸ یا کمتر از ۶ باشد، فعالیت ویروس HPV به میزان قابل توجهی کاهش می یابد.

    چگونه می توان از انتقال زگیل تناسلی از طریق لباسشویی جلوگیری کرد؟

    درست است که در لباسشویی امکان زنده ماندن ویروس کم است اما نمی توان گفت که با لباسشویی می توان ۱۰۰٪ از انتقال عفونت HPV جلوگیری کرد. بنابر این برای جلوگیری از ابتلا به زگیل تناسلی (HPV) رعایت نکات زیر برای شما الزامی است.

    1. از قرار دادن لباس زیر در ماشین لباسشویی خودداری کنید.
    2. اگر از ماشین لباسشویی عمومی (مثلا در هتل و دانشگاه) قصد دارید استفاده کنید، پس از بیرون آوردن آن لباس باید در معرض نور خورشید قرار گیرد تا خطر انتقال به صفر برسد.

    به طور کلی، ویروس HPV به طور غیر مستقیم از طریق حوله، ماشین لباسشویی و غیره قابل انتقال است اما اگر شرایط بهداشتی رعایت شود، HPV در محیط نامناسب خارج از بدن به راحتی غیرفعال می شود. بنابراین، برای جلوگیری از انتقال زگیل تناسلی از طریق لباسشویی، باید به نظافت لباس های زیر و حوله های شخصی توجه بیشتری داشته باشید.

    منابع : National Center for Immunization and Respiratory Diseases

    پکیج های درمان زگیل تناسلی

    بسته تقویت ایمنی (شیتاکه و گانودرما و ترکی تیل) + ۱ ماهه

    ۱,۱۸۰,۰۰۰ تومان
    مناسب برای بیماری های ویروسی HPV - HSV۲ بسته گانودرما لوسیدوم قرمز ۱۵۰ گرم شیتاکه خارجی ۳۰ گرم قارچ ترکی تیل پرورشی

    بسته تقویت ایمنی (شیتاکه و گانودرما و ترکی تیل) + دوره ۳ ماهه

    قیمت اصلی ۳,۴۰۰,۰۰۰ تومان بود.قیمت فعلی ۳,۲۸۰,۰۰۰ تومان است.
    مناسب برای بیماری های ویروسی HPV - HSV
    • ۶ بسته دمنوش گانودرما لوسیدوم قرمز
    • ۴۵۰ گرم شیتاکه خارجی
    • ۹۰ گرم قارچ ترکی تیل پرورشی
     

    میانگین امتیازات ۴ از ۵
    از مجموع ۱۹ رای

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *