• انواع قارچ گانودرما: بیش از ۲۰۰۰ گونه مختلف از قارچ ریشی وجود دارد، اما متون باستانی چینی در مورد شش رنگ آن بحث می کنند. رنگ های دیگر این قارچ زرد، سیاه، سفید و بنفش هستند.

    قارچ ریشی قرمز در میان انواع قارچ ریشی شناخته شده ترین رنگ است. در زبان چینی ریشی قرمز با نام Língzhī (灵芝) شناخته می شود.

    هر گونه‌ی ریشی در نزدیکی برخی از کوه های معروف چین رشد می کند. ریشی قرمز در اطراف کوه هوئو، ریشی سیاه در اطراف کوه هنگ، ریشی آبی در اطراف کوه تای، ریشی سفید در اطراف کوه هوآ و ریشی زرد در اطراف کوه سونگ.

    ریشی قرمز (گانودرما لینگژی)

    این گونه  شناخته شده ترین و محبوب‌ترین رنگ ریشی است. گانودرما لینگژی (یا گانودرما لوسیدوم) گانودرما تسوگا و گانودرما اورگانس در این دسته قرار میگیرند.

    گانودرما قرمز برای حمایت از عملکرد سالم اندام های داخلی مانند کبد، ریه و قلب شناخته شده است. از بین تمام انواع، گانودرما قرمز به دلیل محتوای پلی ساکارید بالا، مانند بتا گلوکان، به طور سنتی برتر از رنگ های دیگر در نظر گرفته می شود . همچنین دارای محتوای آنتی اکسیدانی بسیار بالایی است و بنابراین از سلامت سلولی و پاسخ های التهابی عملکردی پشتیبانی می کند.

    گانودرما قرمز

    گانودرما قرمز

    تقاضای جهانی برای گانودرما قرمز به دلیل اعتبار، مزایای سلامتی برتر و مشخصات غذایی آن بیشتر است. کشاورزی تجاری در چین، ژاپن و سایر کشورهای آسیایی به دلیل این عوامل کلیدی بر روی تولید این قارچ تمرکز دارد.

    ریشی قرمز (Ganoderma lingzhi) به دلیل مجموعه برتر ترکیبات دارویی مفید و زیستی موجود در آن، گونه‌ای است که ما در محصول خود استفاده می کنیم. برای خرید قارچ گانودرما با ما در ارتباط باشید.

     

    انواع گانودرما: گانودرما قرمز

    انواع گانودرما: گانودرما قرمز

     

    ریشی سیاه (Amauroderma rugosum)

    برخلاف تصور عموم، این گونه گانودرما نیست. قارچ ریشی سیاه در مناطق گرمسیری رشد می کند و ویژگی های فیزیکی بسیار مشابهی با گانودرما دارد. استفاده های سنتی توسط جوامع بومی وجود دارد و در چین از آن به عنوان “جی زیزی” یاد می کنند.

    به عنوان مثال، قبایل بومی در مالزی برای نوزادان خود گردنبندهایی از قارچ ها می سازند. آنها بر این باوراند که قارچ به آرام کردن نوزادان کمک می کند مانند گردنبندهای کهربایی که در غرب رایج است.

    قارچ ریشی سیاه

    قارچ ریشی سیاه

    تحقیقات بسیار محدودی دارد اما ظرفیت آنتی اکسیدانی مشابهی با بیشتر قارچ های دارویی دارد.
    برخی حدس می زنند که ریشی سیاه نیز می تواند پولیپوروس ملانوپوس باشد که در جوانی سفید است اما به تدریج قهوه ای می شود و ساقه ای قهوه ای تا سیاه پیدا می کند.

    ریشی بنفش (گانودرما سیننس)

    گانودرما سیننس همان چیزی است که امروزه بسیاری از آن به عنوان ریشی بنفش (Zǐzhī 紫芝) یاد می کنند. این رقم در چین کشت می شود و در سراسر آسیا به صورت وحشی برداشت می شود. از نظر ترکیب ژنتیکی مشابه گانودرما قرمز است و به دلیل طعم لطیف تر و مزایای حمایت از سیستم ایمنی بدن مورد توجه قرار گرفته است.

    در سال ۲۰۱۰، قرص گانودرما سیننس توسط سازمان غذا و داروی چین به عنوان تسکین دهنده عوارض جانبی ناشی از شیمی درمانی تایید شد.

     

    ریشی بنفش

    ریشی بنفش

    ریشی زرد

    گانودرما کورتیسی یکی دیگر از انواع قارچ گانودرما است و به نام ریشی زرد شناخته می شود. گانودرما کورتیسی بومی آمریکای شمالی است و معمولاً در امتداد سواحل شرقی ایالات متحده یافت می شود. این گونه در آب و هوای معتدل به خوبی رشد می کند و تا جنوب مکزیک یافت شده است. با مشخصات بیوشیمیایی بسیار شبیه به ریشی قرمز، بسیاری از مزایای سلامتی مشابه با انواع رایج قرمز را دارد.

     

    Ganoderma_Curtisii

    انواع قارچ گانودرما: Ganoderma_Curtisii

    ریشی سفید (Laricifomes Officinalis)

    ریشی سفید بیشتر به عنوان Agarikon شناخته می شود، استفاده دارویی ریشی سفید را می توان تا یونان باستان ردیابی کرد، جایی که از آن به عنوان درمانی برای سل و آبله استفاده می شد. پزشک یونانی دیوسکوریدس حتی به آن لقب «اکسیر طول عمر» داده است.

    قارچ Agarikon از گونه‌های بسیار نادر است به همین دلیل تحقیقات محدودی در مورد آن انجام شده است. مطالعات نشان داده است که ریشی سفید دارای خواص ضد میکروبی است. آگاریکون  (Laricifomes officinalis)

    آگاریکون  (Laricifomes officinalis) 

    آگاریکون  (Laricifomes officinalis)

     

    همانطور که می بینیم، تنها ۲ رنگ از ۵ رنگی که در کتاب‌های تاریخی چینی درج شده ریشی واقعی هستند. با این حال، اکثر این گونه‌ها قارچ‌های چندپوره هستند و ظاهری کاملاً مشابه دارند، بنابراین جای تعجب نیست که هزاران سال پیش آنها با هم طبقه‌بندی شده‌اند.

     

    منبع: https://www.realmushrooms.com/red-reishi-5-colors

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *