• اسپور گانودرما

    هنگامی که قارچ گانودرما بالغ می شود، اسپور یا هاگ آزاد می کند. اسپور یک واحد تولید مثل تک سلولی است که توسط قارچ هایی مانند گانودرما تولید می شود. اسپور ها از قسمت زیرین سر قارچ آزاد می شوند.

    در عرض چند دقیقه پس از انتشار، این اسپور ها کل سطح قارچ گانودرما را می پوشانند. و در عرض چند ساعت، اسپورها پخش می شوند.

    اسپور گانودرما دارای ارزش تونیک و دارویی منحصر به فردی هستند. قارچ گانودرما حاوی مواد مغذی به نام تری ترپن است. اسپور گانودرما از نظر این ماده مغذی بسیار غنی تر از بسایر اجزای این قارچ هستند. به همین دلیل اسپورهای گانودرما بسیار ارزشمند هستند و گران تر از سایر اجزای گانودرما هستند.

    شایع ترین عوارض شیمی درمانی

    خستگی یکی از شایع ترین از میان عوارض شیمی درمانی است که شیوع آن در بیماران مبتلا به سرطان سینه ۹۰ درصد می باشد.این علامت می‌تواند سال‌ها پس از تشخیص سرطان ادامه یابد و منجر به کاهش عملکرد، کاهش کیفیت زندگی و هم‌چنین پیامدهای اجتماعی‌ـ اقتصادی قابل ملاحظه گردد .اگر چه عوامل متعددی در ارتباط با خستگی ناشی از شیمی درمانی مطرح گردیده است، اما رابطه شدت خستگی با شیمی درمانی دقیقا بررسی نشده است . در ادامه یک مقاله را که در موسسه NCBI منتشر شده است را بررسی می کنیم.

    هدف از مطالعه حاضر بررسی این است که آیا  اسپور قارچ گانودرما  دارای اثرات مفیدی بر خستگی و كیفیت كلی زندگی در بیماران مبتلا به سرطان سینه است یا خیر.

    موسسه NCBI

    موسسه NCBI ایندکس کننده مجلات Pubmed و Medline  به شمار می رود. پایگاه های پابمد و مدلاین یکی از مهمترین پایگاه ها برای اطلاعات پژوهشی و تحقیقات رشته های پزشکی و زیست شناسی به شمار می روند.

    گانودرما و شیمی درمانی

     اسپور گانودرما باعث بهبود خستگی ناشی از سرطان در بیماران مبتلا به سرطان سینه می شود

    هدف از این مطالعه بررسی میزان اثربخشی اسپور گانودرما لوسییدوم برای خستگی ناشی از سرطان در بیماران مبتلا به سرطان سینه است . اسپور گانودرما لوسیدوم نوعی بازیدیومیست بوده که یک داروی سنتی است و به طور گسترده در چین مورد استفاده قرار می گیرد. تحقیقات جدید تأیید کرده اند که اسپور گانودرما لوسیدوم دارای کارکردهای مختلفی است ، از جمله جلوگیری از ترشح هیستامین ، مهار سیستم ایمنی بیش از حد تحریک شده ( بیماری های خودایمنی ) و در تنظیم ایمنی سلولی و هومورال .

    در این مطالعه ، ۴۸ بيمار مبتلا به سرطان سینه با خستگي ناشي از سرطان كه تحت درمان غدد درون ريز قرار گرفتند . در گروه آزمايش و كنترل ، داده های پرسشنامه FACT-F ، HADS و EORTC QLQ-C30 در شروع مطالعه و ۴ هفته پس از درمان جمع آوری شدند.

    گروه آزمایش از نظر آماری ، پیشرفت های معنی داری را در حوزه های بهزیستی جسمی و  مقیاس خستگی نشان دادند.  نشانگرهای ایمنی CRF به طور قابل توجهی پایین بود و هیچ عوارض جانبی جدی در طول مطالعه رخ نداد. همچنین افراد بيمار به طور معني داري از اضطراب و افسردگي کمتر و كيفيت بهتر زندگي برخوردار بودند. این مطالعه مقدماتی نشان می دهد که اسپور گانودرما لوسیدوم بدون هیچ گونه عارضه منفی تأثیرات موثری بر خستگی ناشی از سرطان و کیفیت زندگی در بیماران مبتلا به سرطان سینه  می تواند داشته باشد .

    The experimental group showed statistically significant improvements in the domains of physical well-being and fatigue subscale after intervention. These patients also reported less anxiety and depression and better quality of life. Immune markers of CRF were significantly lower and no serious adverse effects occurred during the study. This pilot study suggests that spore powder of Ganoderma lucidum may have beneficial effects on cancer-related fatigue and quality of life in breast cancer patients undergoing endocrine therapy without any significant adverse effect.

    بهبود خستگی ناشی از سرطان

    بهبود خستگی ناشی از سرطان

    اسپور  گانودرما به عنوان یک روش درمانی جایگزین برای کنترل خستگی

    اسپور گانودرما دارای بسیاری از مؤلفه های مؤثر از جمله ترکیبات فعال زیستی مانند پلی ساکاریدها ، تری ترپنتوئیدها ، آلکالوئیدها ، آنزیم ها و پروتئین ها است. و براساس نتایج این تحقیق ، پودر اسپور  گانودرما به عنوان یک روش درمانی جایگزین برای کنترل خستگی ناشی از سرطان پیشنهاد شده است.

    Spore powder of G. lucidum has many effective components including bioactive compounds like polysaccharides, triterpenoids,     alkaloids, enzymes, and proteins  On the basis on these research results, spore powder of G. lucidum has been suggested as an alternative therapy to control the cancer-related fatigues

    همچنین همانطور که اشاره شد این مطالعه  نشان می دهد که  اسپور گانودرما  میتواند بدون هیچ گونه عوارض جانبی ، اثرات مفیدی بر خستگی ناشی از سرطان و بهبود کیفیت زندگی در بیماران مبتلا به سرطان سینه داشته باشد  . بیمارانی که به مدت ۴ هفته با پودر اسپور گانودرما دریافت کرده اند می توانند درجه خستگی کمتری را تجربه کنند .

    This pilot study suggests that spore powder of G. lucidum may have beneficial effects on cancer-related fatigue and quality of life in breast cancer patients undergoing endocrine therapy without any significant adverse effect. The patients who received with spore powder of G. lucidum for 4 weeks can decrease degree of fatigue.

    محصول گانودرمای مجموعه ما همراه با مقدار قابل توجهی اسپور ارسال می گردد. فلذا کلاهک قارچ گانودرما شسته نشود. ( برای تهیه این محصول با ما در ارتباط باشید.)

    استفاده از محتوا این وبسایت فقط برای مقاصد غیرتجاری و با ذکر منبع بلامانع است. کلیه حقوق این سایت متعلق به مجموعه گانودرم می‌باشد.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *