• تاثیر استرس بر زگیل تناسلی

    در واقع استرس طولانی مدت به سیستم ایمنی بدن آسیب می رساند. یک سیستم ایمنی ضعیف نمی تواند ویروس هایی را که دائما وارد بدن می شوند و تکثیر میابند را پاک کند. ویروس پاپیلومای انسانی تنها یک نوع ویروس است که می تواند از ضعف سیستم ایمنی بدن استفاده کند. هنگامی که ویروس HPV وارد بدن می شود، برخی تحقیقات نشان می دهد که یک عفونت نهفته طولانی مدت ایجاد می کند که سیستم ایمنی ضعیف نمی تواند به تنهایی از بین ببرد.

    تاثیر کنترل استرس بر زگیل تناسلی

    در طی یک مطالعه، تحت عنوان “استرس روانی اجتماعی، مقابله ناسازگار و تداوم HPV” ، گروهی از ۳۳۳ زن مورد بررسی قرار گرفتند. این زنان هنگام ثبت نام در مطالعه به طور متوسط ​​حدود ۱۹ سال سن داشتند. در طول دوره مطالعه، آنها هر شش ماه به آزمایشگاه می آمدند. تا محققان بتوانند نمونه ای را برای آزمایش HPV از آن ها بگیرند.
    در طول یازدهمین سال مطالعه، هنگامی که زنان حدود ۲۸ ساله بودند، شرکت کنندگان همچنین پرسشنامه ای را تکمیل کردند.  این پرسشنامه از میزان استرس آنها، نحوه مقابله با استرس و افسردگی آنها پرسیده بود.  به گفته محققان، سیستم ایمنی بدن اغلب با ویروس در چند سال پس از ابتلا مبارزه می کند. (هر چقدر ایمنی بدن قوی تر باشد درمان سریع تر خواهد بود).  این مطالعه نشان می دهد به زنان مبتلا به عفونت HPV باید توصیه شود که کاهش استرس به آنها در رفع عفونت کمک می کند. همچنین استفاده از الکل یا سیگار ممکن است توانایی آنها را در پاکسازی عفونت ها مختل کند. (درمان زگیل تناسلی با گانودرما )

    HPV برای چه کسانی خطرناک است؟

    • عفونت قبلی با یک بیماری مقاربتی دیگر داشته باشند
    • ابتلا در سنین پایین (سیستم ایمنی ممکن است به اندازه کافی برای مبارزه با ویروس به بلوغ نرسیده باشد)
    • سیگار، الکل و استرس که می تواند باعث عودهای مکرر یا عوارض ناشی از عفونت HPV شود

     

    منبع : sciencedaily – آیا استرس باعث زگیل تناسلی میشود؟

     

     

     

    میانگین امتیازات ۴ از ۵
    از مجموع ۱۱ رای

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *