• گانودرما و درمان ریزش مو :

    در مقالات قبل به شکل خلاصه اشاره شد که قارچ گانودرما به دلیل خواص ضد التهابی که دارد. موجب بهبود گردش خون در پوست شده و با تقویت فولیکول های مو به افزایش رشد و تقویت موی سر کمک شایانی می کند. همچنین این افزایش گردش خون در پوست سر از سفیدی زودرس مو ها نیز جلوگیری می کند. در واقع گانودرما دارای تمام فاکتورهای عالی برای کمک به تقویت و سلامت موهای شماست. اما سوالی که مطرح می شود این است که تا چه حد کمک آن به رشد مجدد مو ها و در نتیجه درمان ریزش مو موثر خواهد بود؟

    در ادامه به شکل تخصصی به این سوال پاسخ خواهیم داد.

    موضوع ویدئو :

    خواص قارچ ریشی ( گانودرما ) برای رشد مجدد مو

    روش ساخت شامپو گانودرما

    روش ساخت ماسک گانودرما

    زبان گوینده : انگلیسی
    زیرنویس فارسی توسط مجموعه گانودرم
    فرمت : mp4
    زمان ویدئو : ۱۲:۳۸

    آخرین به روزرسانی مقاله 
    زمان لود ویدئو : متغیر (با توجه به سرعت اینترنت شما )

    سه خاصیت قارچ گانودرما لوسیدوم برای رشد مجدد مو

    گانودرما به عنوان مهار کننده DHT

    هورمون جنسی دی هیدروتستوسترون  یا به شکل مختصر DHT که از تستوسترون توسط آنزیم شناخته شده ۵α- ردوکتاز (reductase) ساخته شده است. این یک فرایند طبیعی است که برای اکثریت افراد مضر نیست. مردان مبتلا به ریزش مو ژنتیکی، نسبت به این هورمون (DHT) در پوست سر حساس هستند. این اصلی ترین دلیل بروز ریزش موی آندروژنیک (AGA) می باشد.

    تاثیر گانودرما روی ریزش مو

    تاثیر گانودرما روی ریزش مو

    خوشبختانه با مهار مناسب ریزش مو، می توان رشد مو را به شیوه طبیعی و بدون آسیب برگرداند. یکی از این شیوه های جلوگیری از ریزش مو، استفاده از قارچ گانودرما می باشد. در سال ۲۰۰۵، محققان ژاپنی مطالعاتی بر روی قارچ گانودرما و اثرات مهار کنندگی آنزیم  ۵α- ردوکتاز انجام دادند. ابتدا، عصاره های اتانولی هر یک از ۱۹ گونه قارچی را تهیه کردند. محققان در بخش اول این مطالعه، عصاره های اتانولی را به سوسپانسیون حاوی میکروزوم کبد و پروستات موش اضافه کردند.

    هدف از این مطالعه تعیین درصد فعالیت مهاری هر یک از نمونه های قارچی بود. به طور کلی،  قارچ گانودرما مهار کننده موثری برای ۵α- ردوکتاز است. بنابراین، میزان DHT تولید شده در بدن کاهش می یابد. برای افراد مبتلا به ریزش موی آندروژنیک AGA، این نکته مهمی است . این بدان معنی است که  قارچ گانودرما می تواند سطح هورمون DHT را کاهش داده و از کوچک شدن فولیکول های مو حساس به DHT محافظت کند.

    تاثیر قارچ گانودرما روی رویش مجدد مو

    تاثیر قارچ ها دارویی روی رویش مجدد مو

    گانودرما به عنوان یک ضد میکروب

    با افزایش سریع مقاومت آنتی بیوتیکی، روش های طبیعی مبارزه با میکروب ها، محور اصلی تحقیقات علمی شده اند. پس جای تعجب نیست، گانودرما و سایر گیاهان دارویی چینی تحت مطالعه گسترده ای قرار گرفته اند. به همین خاطر، این قارچ هزاران سال است در طب سنتی چین مورد استفاده قرار می گیرد.حال ممکن است با تعجب بگویید آیا این خاصیت ضد میکروبی گانودرما برای رشد مو مفید است؟

    در نظر داشته باشید که تمام انواع ریزش مو به علت حساسیت به هورمون جنسی DHT نیستند. برخی انواع ریزش مو توسط عوامل دیگری مانند عفونت های قارچی و رشد بیش از حد باکتریایی ایجاد می شود. حال با افزودن عامل ضد میکروبی مانند قارچ گانودرما به مو های خود، نه تنها می توانید اطمینان حاصل کنید که پوست سر شما سالم می ماند، بلکه می توانید از مسدود شدن منافذ پوست خودداری کنید. با استفاده از قارچ گانودرما می توانید مطمئن باشید که ریشه ی موهای شما در بهترین محیط رشد خواهد نمود.

    ریزش مو با عامل قارچی

    ریزش مو با عامل قارچی

    گانودرما به عنوان یک تعدیل کننده سیستم ایمنی

    یک فرم خاص از ریزش مو، کچلی منطقه ای است که  فرم خود ایمنی کچلی محسوب می شود. سیستم ایمنی از بدن در برابر حملات خارجی محافظت می کند. این حملات شامل ویروس ها و باکتری ها می باشد.

    در افراد مبتلا به ریزش موی سکه ای یا منطقه ای ، سیستم ایمنی به فولیکول های مو حمله می کند و سبب آسیب به فولیکول ها می شود . که اگر درمان نشود، به مرور سبب ریزش مو خواهد شد. روش های درمانی متنوعی برای این نوع از ریزش مو وجود دارد. برخی روش ها ممکن است این مشکل را به مرور حل کنند، اما نکته مهم اینجاست که ریشه این مشکل به صور دائمی حل شود.

    ریزش موی سکه ای

    ریزش موی سکه ای

    قارچ گانودرما و درمان ریزش موی سکه ای

    گانودرما ثابت کرده است که می تواند به عنوان یک تعدیل کننده سیستم ایمنی عمل کند. اساسا این بدان معنی است که گانودرما  می تواند با دستکاری فعالیت های شیمیایی (مانند تولید سیتوکین) سبب فعال شدن سیستم ایمنی شود.

    در حال حاضر، هیچ مطالعه ای در زمینه تاثیر این قارچ بر کچلی منطقه ای وجود ندارد، اما به نظر می رسد گانودرما  در چنین درمانی مفید باشد. به طور کلی، یک پاسخ ایمنی مناسب می تواند حمله به فولیکول های مو را کاهش داده و رشد مو های سالم را تقویت کند.

    منبع :hairguard

     

    سوالات متداول

    آیا قارچ گانودرما برای مو مفید است؟

    قارچ ها مقدار زیادی آهن در خود دارند. در نتیجه، به افزایش عملکرد فولیکول های مو کمک می کند. علاوه بر این قارچ گانودرما به صورت ویژه حاوی ترکیبات ضد التهابی است که به محافظت از موهای شکننده کمک می کند. همچنین گردش خون را در پوست سر شما بهبود می بخشد که این عملکرد باعث رشد بهتر مو می شود. همچنین قارچ گانودرما یک مهار کننده موثر ۵α ردوکتاز است، در نتیجه میزان DHT تولید شده در بدن را کاهش می دهد.

    آیا گانودرما ریزش مو را درمان می کند؟

    بله! در یک مطالعه تحقیقاتی که طی آن اثرات ضد آندروژنی ۲۰ گونه قارچ بررسی شده، قارچ گانودرما قوی ترین عملکرد را در مهار تستوسترون داشت. از آنجایی که سطوح بالای DHT باعث طاسی با الگوی مردانه می شود، منطقی است نتیجه بگیریم که قارچ گانودرما می تواند این روند را متوقف کند.

    چگونه از گانودرما برای رشد مو استفاده کنیم؟

    چای گانودرما را با بقیه مواد (چای سبز، آلوئه ورا و صابون کاستیل مایع) ترکیب کنید و کاملا هم بزنید. دو تا سه دقیقه روی پوست سر ماساژ دهید. شامپو می تواند تا پنج دقیقه روی سر بماند و سپس به طور کامل با آب ولرم بشویید.

    طرز تهیه شامپو گانودرما

    نحوه و مقدار مصرف

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۶ رای

    15 دیدگاه در “آیا گانودرما ریزش مو را درمان می کند؟ | تاثیر گانودرما بر آلوپیسی

    1. راحله عیالی گفت:

      سلام من ریزش مو سکه ای دارم به نظرتون قهوه گانودرما خوبه

      1. گانودرم گفت:

        سلام و درود. قهوه مناسب بیماری های خودایمنی نیست. قارچ گانودرما خالص رو پیشنهاد میکنم

    2. رضا گفت:

      سلام. گانودرما فقط برای درمان موی سکه ای ارثی کاربرد داره؟ برای ریزش کامل ارثی یا همون طاسی، موثر هست؟ چون تو کلیپ و سایت بحث سکه ای ارثی مطرحه نه ریزش کامل ارثی!

    3. mahdi گفت:

      سلام من ریزش مو سکه ای داشتم که الان تبدیل شده به یونیورسال همش ریخته کل بدنم گانودرما رو بهم معرفی کردن و خریدم روش نوشته برای بهتر مصرف کردن با قهوه ترکیب شده آیا امکان بهبودی من از این طریق هست …با سپاس

      1. گانودرم گفت:

        سلام مهدی عزیز. متاسفانه قهوه های گانودرما مصرف درمانی ندارند و مصرف این محصول کمکی به شما نمیکند.

    4. مریم گفت:

      سلام،من میخوام برا رویش مجدد جاهای ریخته موی سرم استفاده کنم ولی نمیدونم کدوم قهوه گانودرما رو بخرم،سوپریم یا هات چاکلت با لاته یا موکا؟و صحیح تربن روش استفاده اش رو هم بفرمایید ممنون میشم راهنمائی کنید

      1. گانودرم گفت:

        سلام مریم عزیز. قهو‌ه‌های گانودرما جنبه درمانی ندارند. بنابر این بهتره از خود قارچ گانودرما استفاده نمایید.

    5. رقیه گفت:

      سلام ب من گفتن هر روز صبح ب صورت ناشتا این قهوه رو بخورم اخه مشکل ریزش مو دارم میخاستم ببینم مشکلی پیش نمیاد

      1. گانودرم گفت:

        سلام و احترام اجازه بدهید تا در خصوص خلوص و موثر بودن قهوه های گانودرما اظهار نظری نداشته باشیم. اما آنچه که روشن است و در ویدیو نیز به صورت علمی به آن پرداخته شده است، خواص قارچ گانودرما خالص روی درمان ریزش مو است. برای اثر بخشی لازم است هم به صورت موضعی و هم به صورت خوراکی گانودرما مورد استفاده قرار گیرد تا ریزش مو درمان شود.

    6. farshid گفت:

      برای ریزش مو میخوام اسفاده کنم
      هم بصورت خوراکی دم کنم هم مقداری از دم شده رو درون اسپری به ریشه مو بزنم؟ خوبه ؟
      با توجه به دوز مصرف بعد ۶ ماه اثر دهی مطلوبی داره یا نه

      1. گانودرم گفت:

        سلام و درود . درصدی از افراد با اسپری عصاره گانودرما روی مو ( به تنهایی ) با خارش پوست سر مواجه میشن ترجیحا مطابق آموزش ویدیو ، به شکل شامپو و یا ماسک مو استفاده بفرمایید / اگر هم قصد دارید فقط گانودرما روی مو اسپری کنید ، بعد از ۲۰ دقیقه مو ها را بشویید / بله

    7. فاطمه احمدی گفت:

      ۸ماهه

    8. Mari گفت:

      سلام وقتتون بخیر من برای کم کاری تیروییدم ۲ ماهه شروع کردم ب خوردن . بنظرتون بعد از چند وقت نتیجه میده؟

      1. گانودرم گفت:

        سلام و احترام اگر از گانودرمای مجموعه ی ما برای برای کنترل بیماری کم کاری تیرویید استفاده می کنید توجه کنید که از اونجایی که گانودرما دارای طبع سرده و سردی برای تیرویید کم کار مضره پیشنهاد می کنیم روش زیر را تست کنید :
        یک قاشق غداخوری پودر گانودرما را با ۴ قاشق غداخوری عسل و یک قاشق غداخوری سیاهدانه ترکیب کنید و میل بفرمایید ( بدون دم کردن ) که این روش باعث ازبین رفتن طبع سرد و همچنین دریافت کل خواص گانودرما میشه . و طبق تجربه کاملا موثر واقع شده و افراد دیگر نیازی به قرص پیدا نکرده اند .

    9. بیژن طالبی گفت:

      گانودرما معجزه می کند به افرادزیادی با نوع بیماری متعدد دادم همگی پیش گیری وحتی درمان شده ا اند خودم دارم مصرف می کنم بسیار راضی هستم

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *