• روزانه با سوالات متعددی در خصوص بیماری HPV مواجه هستیم. ناگفته نماند، توصیه ما این است که در صورت ابتلا به این بیماری، حتما به فکر درمان باشید، چرا که در صورت سهل انگاری و عدم درمان، سرطان در تایپ های پرخطر حتمی است. در ضمن از هر گونه رابطه جنسی تا پایان درمان خودداری نمایید. چرا که این ویروس خطرناک و به راحتی قابل انتقال است.

    انتقال زگیل تناسلی از طریق بوسیدن

    زگیل تناسلی یک بیماری عفونی است که می‌تواند از طریق تماس بدنی نزدیک با شخصی که به آن عفونت دارد منتقل شود، از جمله از طریق بوسیدن. این بیماری معمولاً از طریق تماس پوستی، از طریق رابطه جنسی، از طریق استفاده از وسایل جنسی مشترک، یا از مادر به نوزاد در هنگام تولد منتقل می شود. همواره باید به سلامتی جنسی خود و شریک خود توجه کنید. برای اطلاع از موثرترین روش های درمانی می توانید از طریق واتس اپ و یا پیامرسان بله (۰۹۳۷۰۲۴۶۴۳۶) با ما در ارتباط باشید. روش درمانی پیشنهادی ما اصولی بوده و کمک میکند تا بصورت ریشه ای ویروس را دفع کنید. در ادامه متداول ترین سوالاتی که در خصوص hpv وجود دارد را از سایت بیمارستان فیلادلفیا آمریکا ترجمه کرده ایم.

    ترجمه: مجموعه گانودرم (استفاده از مطالب فقط برای مقاصد غیرتجاری و با درج لینک به وب سایت گانودرم بلامانع است.)

    یک فرد در چه سنی ممکن است به ویروس HPV مبتلا شود؟

    هر فردی با هر سنی ممکن است به ویروس HPV مبتلا شود. به عنوان مثال، اگر یک زن باردار به HPV مبتلا باشد، کودک او ممکن است با عفونت HPV متولد شود.

    اگر فردی به یک نوع HPV مبتلا باشد و سیستم ایمنی بدن او این ویروس را از بین ببرد، آیا از انواع دیگر HPV نیز مصون خواهد شد؟

    خیر. مصونیت در برابر یک نوع HPV دلیلی بر این نیست که فرد در برابر دیگر تایپ های HPV نیز مصون خواهد بود. واکسن موجود در برابر ۹ نوع مختلف HPV محافظت می کند. این ۹ مورد نسبت به دیگر نوع های موجود افراد بیشتری را مبتلا می کنند.

    HPV فقط در زنان باعث سرطان می شود؟ HPV چگونه بر مردان تأثیر می گذارد؟

    خیر. اچ پی وی در مردان نیز خطرناک است. در مردان، HPV می تواند بر روی ناحیه آنوژنیتال و همچنین گلو، به صورت زگیل تناسلی ظاهر شود. در مردان سرطان آلت تناسلی، سرطان مقعد و سرطان گلو (حلق) شایع است.

    چرا آقایان واکسن HPV می زنند در حالی که نمی توانند به سرطان دهانه رحم مبتلا شوند؟

    بله مردان نمی توانند به سرطان دهانه رحم مبتلا شوند، اما می توانند به سرطان دهان، مقعد، گلو و همچنین زگیل تناسلی مبتلا شوند. همچنین آنها در صورت ابتلا ویروس را به شرکای خود منتقل می کنند. این واکسن در حال حاضر برای پسران ۱۱ تا ۲۱ سال و دختران ۹ تا ۲۶ سال توصیه می شود. در مناطقی که واکسن به طور گسترده مورد استفاده قرار گرفته است، میزان پاپ اسمیر HPV مثبت ۵۶ درصد و بروز زگیل تناسلی از ۱/۱۰۰ به ۱/۱۰۰۰۰ کاهش یافته است.

    اگر فردی مبتلا به  ویروس HPV دهانه ی رحم باشد و مقاربت مقعدی داشته باشد، آیا در مقعد نیز مبتلا به این ویروس خواهد شد و آیا آزمایشی برای اثبات وجود HPV در مقعد وجود دارد؟

    ممکن است فردی مبتلا به HPV در سلول های دهانه رحم باشد اما در سلول های مقعد این ویروس وجود نداشته باشد. ویروس HPVدر بدن حرکت نمی کند. با این حال، مردم اغلب نمی دانند چه زمانی به این ویروس مبتلا شده اند. بنابراین اگر فردی مبتلا به ویروس HPV دهانه ی رحم باشد و در طول رابطه ی خود مقاربت مقعدی نیز داشته باشد این احتمال وجود دارد که سلول های مقعد نیز به این ویروس آلوده شده باشند.

    متأسفانه، آزمایشی مربوط به تشخیص ویروس HPV در سلول های مقعد وجود ندارد.

    اگر فردی مبتلا به ویروس HPV دستگاه تناسلی باشد، ممکن است مبتلا به HPV دهانی نیز باشد؟ آیا آزمایشی برای تشخیص HPV دهانی وجود دارد؟

    ویروس HPV به سایر نقاط بدن حرکت نمی کند. بنابراین عفونت دستگاه تناسلی به خودی خود منجر به عفونت دهان نمی شود.

    متأسفانه، در حال حاضر آزمایشی برای تشخیص ویروس HPV دهانی وجود ندارد.

    “عفونت HPV پاک سازی شده است” به چه معنی است؟ آیا عفونت از بین رفته یا غیر فعال شده است؟ آیا هنوز هم می توان آن را به شخص دیگری انتقال داد؟

    ویروس HPV می تواند باعث عفونت های دائمی شود. این جمله به این معنی است که وقتی فردی آلوده می شود، ویروس در سلول های منطقه ی آلوده تولید مثل می کند. این ویروس همانند ویروس های تب خال که به آرامی و به صورت غیر فعال در سلول زندگی می کنند، نیست. یعنی وقتی سیستم ایمنی بدن عفونت HPV را “پاک سازی می کند”، این ویروس کاملا از بین خواهد رفت. بنابراین نمی تواند به شخص دیگری منتقل شود.

    آنچه که باید بدانیم این است که بسیاری از افراد ممکن است مبتلا به عفونت HPV باشند. اما هیچ علائمی در آن ها مشهود نباشد. بنابراین آن ها نمی فهمند که آلوده شده اند. به علاوه، آزمایشی نظیر آزمایش پاپ اسمیر تنها برای بررسی تغییرات سلولی مناسب است. و نمی تواند وجود ویروس را تایید کند. به همین علت اگر نتیجه ی آزمایش پاپ “منفی” باشد به این معنا نیست که فرد مبتلا به عفونت HPV نمی باشد. نتیجه ی این آزمایش تنها به این معنی است که سلول های دهانه رحم در حال حاضر علائم آسیب ناشی از عفونت مداوم HPV را نشان نمی دهد. به همین دلیل انجام آزمایشات پاپ به صورت مداوم از اهمیت بسیاری برخوردار است.

    ویروس HPV چگونه باعث سرطان می شود؟

    ویروس HPV منجر به عفونت سلول های اپی تلیال (epithelial) که سطوح مخاطی بدن را پوشانده اند، می شود. وقتی HPV وارد سلول های گلو، دستگاه تناسلی  و یا مقعد می شود، باعث می شود که این سلول ها، پروتئین های HPV تولید کنند. در بیشتر موارد، سیستم ایمنی بدن سلول های آلوده را تشخیص داده و با از بین بردن آن ها باعث پاک سازی عفونت می شود. اما در برخی موارد، عفونت دائمی ایجاد می شود که منجر به جهش یا تغییر سلول ها خواهد شد. در نهایت این تغییرات سلولی باعث ایجاد سرطان می شوند.

    آیا واقعاً در معرض خطر ابتلا به HPV هستم؟

    معمولا (نه همیشه) ویروسHPV از طریق تماس با دستگاه تناسلی در حین رابطه ی جنسی منتشر می شود. همچنین این امکان وجود دارد که از طریق رابطه جنسی دهانی نیز به فرد منتقل شود. اکثر مردم نمی دانند که HPV دارند، به همین علت متوجه نمی شوند که در حال انتشار این ویروس می باشند. از آنجایی که عفونت HPV بسیار رایج است، اگر با کسی رابطه ی جنسی دارید، برای کاهش احتمال ابتلا به این ویروس حتما از واکسن HPV استفاده کنید.

    HPV چقدر شایع است؟

    در ایالات متحده، عفونت HPV یکی از شایع ترین بیماری های مقاربتی در بین مردان و زنان می باشد. در حال حاضر، حدود ۷۹ میلیون آمریکایی مبتلا به عفونت HPV می باشند. هر ساله حدود ۱۴ میلیون عفونت جدید گزارش می شود.

    HPV باعث سرطان دهانه ی رحم می شود که یکی از شایع ترین سرطان ها در بین زنان می باشد. هر ساله در ایالات متحده تقریباً ۱۰،۸۰۰ زن به سرطان دهانه رحم مبتلا می شوند و حدود ۴۰۰۰ زن به دلیل این سرطان می میرند. در سراسر جهان ، تعداد کل مرگ های ناشی از سرطان دهانه رحم در هر سال حدود ۳۰۰۰۰۰ نفر می باشد. همچنین، عفونت HPV باعث ایجاد زگیل های تناسلی، سرطان های آلت تناسلی ، واژن ، فرج، مقعد و دهانه ی حلق می شود.

    چگونه می توانم بفهمم که من یا پارتنرم (همسرم) آلوده به ویروس HPV شده ایم؟

    از آنجایی که بیشتر افراد علائم عفونت HPVرا ندارند، نمی دانند که آلوده هستند یا خیر. برای جلوگیری یا کاهش احتمال ابتلا به این ویروس، می توانید از داشتن رابطه ی جنسی خطرناک خودداری کنید، تعداد شرکای جنسی خود را محدود کنید و یا از کاندوم استفاده کنید. متأسفانه به غیر از روش خودداری از رابطه ی جنسی، هیچ یک از روش های دیگر باعث مصونیت کامل از ابتلا به این ویروس نمی شود.

    آیا HPV کشنده است؟

    بله، در بعضی از افراد ویروس HPV باعث تغییراتی در سلول های آن ها می شود که در نهایت منجر به سرطان های کشنده خواهد شد.

    اگر فردی به HPV مبتلا شود، می تواند از شر آن خلاص شود؟

    بله، در حقیقت سیستم ایمنی اکثر افراد (از هر ۱۰ نفر ۹ نفر) – در صورت تقویت – ظرف مدت دو سال عفونت را پاکسازی می کند و این افراد معمولا هیچ گونه علائمی ندارند. کسانی که عفونت در بدنشان باقی می ماند (از هر ۱۰ نفر ۱ نفر باقیمانده) ممکن است مبتلا به زگیل های تناسلی، سرطان دهانه رحم و یا سرطان های دیگر شوند.

    آیا ممکن است فردی به بیش از یک نوع HPV مبتلا شود؟

    بله، امکان دارد همزمان به بیش از یک نوع HPV مبتلا شوید.

    آیا کاندوم از انتقال زگیل تناسلی جلوگیری می کند؟

    خیر. کاندوم از انتقال زگیل تناسلی جلوگیری نمی کند. اگر شریک شما به عفونت HPV مبتلا باشد (با علائم یا بدون آن)، به دو دلیل حتی در صورت استفاده از کاندوم نیز احتمال دارد به HPV آلوده شوید. اولا، کاندوم ها همیشه در محدود نگه داشتن ویروس موفق عمل نمی کنند و به همین علت هنوز هم امکان دارد مبتلا به این ویروس شوید و دوما، درست است که ویروس HPV معمولا در حین مقاربت جنسی منتقل می شود، اما همچنین می تواند در طی رابطه جنسی دهانی و یا در حین تماس دستگاه های تناسلی با یکدیگر نیز منتقل شود. پس به یاد داشته باشید HPV از طریق تماس پوست به پوست منتقل می شود. بنابراین استفاده از کاندوم در هنگام رابطه جنسی می تواند تا حدودی در برابر عفونت محافظت کند. با این حال، از آنجا که کاندوم ها تمام سطح پوست را  در هنگام رابطه جنسی نمی پوشانند، بنابراین نمی توانند ۱۰۰٪ محافظت کنند.

    ویروس اچ پی وی

    ویروس اچ پی وی

    علائم ابتلا به HPV

    چه مدت طول می کشد تا علائم HPV ظاهر شود؟

    ممکن است سال ها یا حتی دهه ها قبل از اینکه علائم عفونت در افراد ظاهر شود، مبتلا به ویروس HPV شده باشند. به همین دلیل زنان باید به طور منظم آزمایش پاپ دهند. از آنجایی که آزمایش پاپ اسمیر علائم اولیه ی تغییرات سلول های دهانه رحم (تغییرات پیش سرطانی) را نشان می دهد، به همین علت درمان اغلب موفقیت آمیز تر از زمانی خواهد بود که وجود سرطان از طریق علائم جسمی مانند خونریزی و درد مشخص شود.

    اگر کسی زگیل تناسلی داشته باشد به این معناست که ویروس HPV هنوز در بدن او وجود دارد؟

    بله. اگر فردی دارای علائم بیرونی عفونت مانند زگیل های تناسلی باشد، می تواند ویروس را منتقل کند. اما باید این را بدانیم که حتی اگر فردی هیچ علائمی نداشته باشد باز هم ممکن است انتقال دهنده ی ویروس باشد. علاوه بر این، حتی اگر زگیل های تناسلی فردی از بین رفته باشد، ممکن است همچنان آلوده باشد و به همین علت قادر به انتقال ویروس می باشد.

    با اینکه واکسن HPV زدم اما مبتلا به زگیل های تناسلی شده ام. آیا HPV همیشه در بدن خواهد ماند؟

    حتی اگر واکسن HPV زده باشد، ممکن است به نوعی از HPV مبتلا شده باشید که در واکسن وجود ندارد و به همین علت باز هم احتمال ابتلا به زگیل های تناسلی در شما وجود دارد. بهتر است برای تأیید و تشخیص زگیل های تناسلی خود به ارائه دهنده های خدمات بهداشتی مراجعه کنید. اگر زگیل تناسلی داشته باشید، پزشک بسته به شرایط خاص شما می تواند گزینه های درمانی را با شما در میان بگذارد. می توانید اطلاعات مربوط به درمان زگیل تناسلی را از مراکز کنترل و پیشگیری بیماری ها به دست آورید.

    نمی توان به طور قطع گفت که زگیل تناسلی شما هیچ گاه از بین نخواهد رفت. در اکثر افراد، در نهایت سیستم ایمنی بدن عفونت را از بین می برد و زگیل ها نیز از بین خواهند رفت، اما در برخی افراد ممکن است باقی بماند. هیچ راهی برای تشخیص اینکه آیا سیستم ایمنی بدن فرد می تواند عفونت را برطرف کند یا خیر، وجود ندارد.

    در صورت ابتلا به HPV، چه مدت طول می کشد تا زگیل های تناسلی  ظاهر شوند؟ آیا واقعاً در معرض خطر ابتلا به HPV هستم؟

    زگیل های تناسلی معمولاً چهار هفته تا هشت ماه پس از ابتلا به یکی از انواع ویروس های HPV که باعث زگیل های تناسلی می شوند، ایجاد می شود. با این حال، HPV می تواند بدون ایجاد علائم و چندین سال قبل از ظهور زگیل های تناسلی، خود را تکثیرکند.

    چه مدت پس از ایجاد عفونت HPV، سرطان دهانه رحم رخ می دهد؟

    برای آن که عفونت اولیه ی HPV در نهایت منجر به سرطان شود، باید از طریق نوعی از HPV که باعث سرطان می شود ایجاد شود و همچنین این عفونت باید به صورت طولانی مدت وجود داشته باشد. به همین دلیل، سرطان دهانه رحم معمولاً ۲۰ تا ۲۵ سال پس از عفونت اولیه ی HPV رخ می دهد. انجام آزمایشات پاپ و HPV به صورت منظم به پزشک کمک می کند تا تغییرات پیش سرطانی در سلول های دهانه رحم را کنترل کند.

    سوالات مربوط به انتقال ویروسِ HPV

    من اخیراً از روش LEEP برای حذف سلول های پر خطر دهانه رحم خود استفاده کرده ام ( چون جواب آزمایش پاپ اسمیر مثبت شد). آیا بعد از انجام این روش هنوز هم می توانم HPV را به شریک زندگی خود منتقل کنم؟

    روش برش الكتريكي با حلقه (LEEP) شما را از شر HPV خلاص نمی کند. بلکه برخی از سلول هایی که نشانه هایی از تغییرات ناشی از عفونت طولانی مدت دارند را از بین می برد. اگر با همان پارتنری که قبل از تشخیص عفونت خود بوده اید هنوز زندگی می کنید، احتمالا او نیز مبتلا به  نوع HPV شما شده باشد. اگر با یک پارتنر جدید هستید و آن شخص قبلاً در معرض نوع HPV شما نبوده است (چه به صورت طبیعی و چه از طریق واکسیناسیون) ، احنمال دارد او را در معرض این ویروس قرار دهید.

    آیا شخصی می تواند پس از تزریق واکسن HPV ، این ویروس را به فردی دیگر منتقل کند؟

    واکسن HPV موجود، از شما در برابر ۹ نوع مختلف HPV محافظت می کند. دو نسخه قبلی فقط در برابر دو یا چهار نوع محافظت ایجاد می کرد. تایپ های HPV موجود در واکسن، شما را در برابر شایع ترین علت هایی که سبب ایجاد سرطان و زگیل های تناسلی می شود، محافظت می کند. اگر فردی پس از واکسیناسیون به نوعی از HPV آلوده شود که در واکسن وجود دارد، بعید است دچار عفونت شود و به همین علت این ویروس از طریق او منتشر نخواهد شد. اما، اگر فردی پس از واکسیناسیون به نوعی از HPV آلوده شود که این نوع در واکسن وجود نداشته باشد، آن گاه به احتمال زیاد مبتلا شده و ویروس را به دیگران منتقل خواهد کرد.

    آیا فردی که باکره است می تواند ویروس HPV را انتقال دهد؟

    بله. او می تواند از طریق تماس صمیمی که شامل مقاربت نباشد (مانند تماس دستگاه های تناسلی با یکدیگر و یا رابطه ی جنسی دهانی) این ویروس را انتقال دهد. بنابراین ممکن است کسی که مقاربت نکرده است به HPV آلوده شده باشد و آن را به دیگران انتقال دهد.

    اگر از طریق رابطه ی دهانی به ویروس HPV آلوده شده باشم، ممکن است از طریق بوسیدن، ویروس را به کودکان خود منتقل کنم؟

    مطالعات انجام شده در رابطه با انتقال HPV از طریق رابطه ی دهانی کم می باشد، با این حال جامعه ی علمی به این نتیجه رسیده است که ویروسHPV از طریق برخی از روابط دهانی مانند سکس دهانی و یا بوسیدن “دهان باز” (بوسه فرانسوی) انتقال داده خواهد شد. بنابراین حتی اگر مبتلا به HPV دهانی باشید، احتمال انتقال ویروس به فرزندانتان ازطریق بوسیدن آن ها بسیار پایین می باشد. (بیشتر بدانید: انتقال زگیل تناسلی به کودکان)

    ضد ویروس های قدرتمند: شیتاکه و گانودرما

    گانودرما و شیتاکه دو محصول قدرتمند برای پیشگیری و درمان زگیل تناسلی

    آیا HPV یا زگیل تناسلی بر باروری یا بارداری تأثیر دارد؟

    HPV در بارداری هیچ ارتباطی با سقط جنین، زایمان زودرس یا سایر انواع عوارض بارداری ندارد. اچ پی وی مانعی برای باروری نیست. زگیل های تناسلی به ندرت در دوران بارداری و زایمان مشکل ایجاد می کنند. به دلیل تغییرات در بدن در دوران بارداری، زگیل ها می توانند از نظر اندازه و تعداد رشد کنند. زایمان با عمل سزارین نیازی نیست مگر اینکه زگیل باعث انسداد کانال زایمان شود. این اتفاق بسیار غیر معمول است. اما به هر حال این موضوع را با پزشک مطرح نمایید تا در صورت لزوم سزارین انجام شود. بندرت، نوزادانی که در هنگام تولد در معرض HPV قرار دارند مبتلا به زگیل گلو می شوند. برای کسب اطلاعات بیشتر این مقاله را مطالعه کنید: آیا HPV باعث ناباروری می شود؟

    من شنیده ام که HPV می تواند از طریق تماس پوست به پوست نیز منتقل شود. بنابراین، اگر فردی به HPV مبتلا باشد، آیا ممکن است من یا فرزندانم با بودن در کنار او  به این ویروس مبتلا شویم؟

    خیر. ویروس HPV به سادگی با بودن در نزدیکی یا لمس کسی که به آن مبتلا است، منتقل نمی شود. منظور از تماس پوست با پوست، تماس های صمیمانه (جنسی) می باشد، از جمله تماس دستگاه تناسلی با دستگاه تناسلی یا دهان به دستگاه تناسلی.

    من هرگز مبتلا به HPV یا زگیل تناسلی نشده ام، پس چگونه ممکن است فرزندم پاپیلوماتوز راجعه تنفسی (RRP) داشته باشد؟

    پاپیلوماتوز راجعه تنفسی یا RRP، یک نوع عفونت مزمن تارهای صوتی و ریه ها می باشد که به دلیل عبور از مجرای زایمان آلوده به HPV ایجاد می شود. RRP عمدتا توسط دو نوع HPV (نوع ۶ و ۱۱) ایجاد می شود که این دو نوع معمولاً باعث ایجاد زگیل های تناسلی می شوند. از آنجا که بسیاری از افراد به HPV آلوده هستند و هرگز علائمی ندارند، نمی دانند که به عفونت HPV مبتلا هستند. بنابراین، متأسفانه این احتمال وجود دارد که شما در دوران بارداری عفونت HPV تشخیص داده نشده ای داشته باشید که منجر به عفونت فرزند شما می شود.

    من بیشتر از ۲۰ سال است که تنها با همسر خود در رابطه بوده ام. با این حال، اخیراً مبتلا به زگیل تناسلی شده ام و همسرم هرگز آن ها را نداشته است. پس چگونه مبتلا به این زگلیل های تناسلی شده ام؟

    سوال شما یک سوال متداول است. تقریباً همه افرادی که از نظر جنسی فعال هستند، در برخی موارد به HPV آلوده می شوند. به دلایل زیر، بسیاری از افراد نمی فهمند که چه زمانی و یا چگونه آلوده به این ویروس شده اند:

    1. علائم HPV می توانند سال ها پس از عفونت اولیه ظاهر شوند.
    2. این بیماری بدون داشتن مقاربت نیز می تواند منتقل شود.
    3. تماس پوست با پوست و یا رابطه دهانی نیز می تواند ویروس را منتقل کند.
    4. حتی افرادی که نمی دانند آلوده هستند و کسانی که هیچ علائمی ندارند ممکن است ویروس را منتقل کنند.

    اگر یک زن از طریق رابطه دهانی با مردی که دچار زگیل تناسلی شده است در معرض اچ پی وی قرار گیرد، آیا می تواند مبتلا به اچ پی وی  شود و در این صورت، عفونت وی در کدام ناحیه (دهان یا دستگاه تناسلی) اتفاق می افتد؟

    بله. یک زن در صورت داشتن رابطه جنسی دهانی با مردی که بیماری اچ پی وی  دارد (با علائم و یا بدون آن) امکان دارد در معرض HPV قرار گیرد. اگر این اتفاق بیفتد، عفونت در نواحی مخاط دهان او مانند سلول های گلو رخ می دهد. در بیشتر موارد، سیستم ایمنی بدن خانم بدون هیچ علامتی عفونت را پاکسازی می کند. در مواردی بسیار نادر، ویروس از بین نخواهد رفت و باعث بیماری معروفی به نام  پاپیلوماتوز راجعه تنفسی (RRP) خواهد شد. افراد مبتلا به RRP دچار زگیل در گلو می شوند که این زگیل اگر به اندازه کافی بزرگ شود منجر به گرفتگی صدا یا مشکل تنفسی می شود.

    آیا ویروس HPV از فردی که هیچ گونه علائمی از عفونت ندارد نیز منتقل می شود؟

    بله، در واقع، اکثر مردم نمی دانند چه زمانی به HPV آلوده شده اند. بنابراین، حتی اگر شریک زندگی شما هیچ علائمی از عفونت HPV نداشته باشد، باز هم می تواند ویروس را به شما منتقل کند.

    من شنیده ام که ویروس HPV ممکن است از راه هایی غیر از مقاربت جنسی نیز منتقل شود. آیا این درست است؟

    بله درست است. اگرچه این ویروس بیشتر از طریق مقاربت منتقل می شود، اما ممکن است در هنگام رابطه جنسی دهانی و یا تماس دستگاه های تناسلی با یکدیگر نیز منتقل شود. حتی به ندرت پیش آمده است که مادر ویروس را در هنگام تولد به کودک خود منتقل کرده است.

    آیا زن می تواند از طریق مقاربت جنسی با یک مرد ویروس را به او منتقل کند؟

    بله، یک زن می تواند عفونت را به پارتنر و همچنین نوزاد خود (در هنگام تولد) منتقل کند، اگرچه مورد دوم نسبتاً نادر است. اگرچه این ویروس بیشتر از طریق مقاربت منتقل می شود، اما ممکن است در هنگام رابطه جنسی دهانی و یا تماس دستگاه های تناسلی با یکدیگر نیز منتقل شود.

     

    من واکسن HPV زده ام اما از آن زمان به بعد یک کودک به دنیا آورده ام. آیا دوباره به واکسن HPV احتیاج دارم؟

    خیر ، افرادی که علیه HPV واکسینه شده اند پس از زایمان نیازی به واکسیناسیون مجدد ندارند.

    اگر کسی قبلاً HPV داشته باشد، آیا تزریق واکسن HPV کمک می کند؟

    بله به طور معمول، افراد مبتلا به HPV به تمام سویه های موجود در واکسن آلوده نشده اند، بنابراین واکسن می تواند آنها را از تایپ های اچ پی وی که قبلاً در معرض آنها نبوده محافظت کند. با این حال، واکسن به درمان تایپ HPV که فرد به آن مبتلاست، کمک نخواهد کرد.

    من شنیده ام که یک واکسن HPV جدید وجود دارد که از انواع بیشتری از HPV محافظت می کند، اما  من قبلاً واکسن قدیمی را زده ام. آیا لازم است گارداسیل ۹ را تهیه کنم؟

    واکسن HPV در برابر نه تایپ HPV محافظت می کند (Gardasil 9®). مرکز کنترل و پیشگیری بیماری ها  به افرادی که قبلاً واکسن HPV قبلی (Cervarix® یا Gardasil®-۴) را زده اند توصیه نمی کند این واکسن را تزریق کنند.

     گارداسیل ۹ از چه موادی تشکیل شده است؟

    مواد تشکیل دهنده آن پروتئین های HPV از نوع ۶ ، ۱۱ ، ۱۶ ، ۱۸ ، ۳۱ ، ۳۳ ، ۴۵ ، ۵۲ و ۵۸ ، سولفات آلومینیوم آمورف هیدروکسی فسفات، پروتئین مخمر، کلرید سدیم، L- هیستیدین، ​​پلی سوربات ۸۰، بورات سدیم و آب تشکیل شده است.

    من ۳۳ ساله هستم. آیا می توانم واکسن HPV بزنم؟

    در اکتبر ۲۰۱۸ ، واکسن برای افراد تا ۴۵ سال مجوز گرفت ، بنابراین شما هم میتوانید این واکسن را دریافت کنید.

    آیا واکسن HPV می تواند باعث سرطان شود؟

    خیر. از آنجا که واکسن HPV فقط با استفاده از یک پروتئین از هر نوع ویروس ساخته می شود، نمی تواند باعث عفونت HPV شود و بنابراین نمی تواند باعث سرطان دهانه رحم یا سایر سرطان ها شود.

    جهت تهیه قارچ شیتاکه و گانودرما از طریق واتس اپ یا پیامرسان بله (۰۹۳۷۰۲۴۶۴۳۶) با ما در ارتباط باشید

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۴۳ رای

    42 دیدگاه در “آیا ویروس HPV از طریق بوسه منتقل می شود؟ پاسخ به سوالات متداول بیماری HPV

    1. سارا گفت:

      سلام خسته نباشید
      دوست من با آقایی که روابط پر خطر دارند رابطه دهانی داشته
      من چند روز پیش با دوستم رفتم بیرون و غذای دهنی هم خوردیم
      امکان داره که اگر دوستم به HPV مبتلا بوده ، منم مبتلا شده باشم ؟

      1. گانودرم گفت:

        سلام سارای عزیز. در خصوص احتمال انتقال HPV از راه دهانی به دلیل خوردن غذاهای مشترک، این احتمال وجود دارد. (به خصوص اگر از قاشق مشترک استفاده بشه) اما معمولاً احتمال انتقال HPV از راه دهانی بسیار کمتر از انتقال آن از راه جنسی است. ویروس HPV عمدتاً از طریق تماس مستقیم پوست و مخاط انتقال می‌یابد.

    2. مهدی گفت:

      سلام وقتتون بخیر
      من با یه خانم که احساس میکنم زگیل دستگاه جنسی داره دو بار بوسه دهانی برقرار کردم و از آب معدنی آن خوردم آیا امکان آن هست ک به این ویروس دچار شده باشم

      1. گانودرم گفت:

        سلام بله احتمال انتقال HPV با بوسه دهانی هست.

    3. ناشناس گفت:

      سلام من دوستم زگیل تناسلی داره و من چند باری از رژ دوستم استفاده کردم میخواستم بدونم احتمالش هست ویروس به من منتقل شده باشه؟ .راهی هست قبل از انتشار ویروس و بروز علائم ازبینش برد؟

      1. گانودرم گفت:

        سلام احتمال انتقال کمه اما با این حال صفر نیست. رژیم غذایی سالم داشته باشید و سیستم ایمنیتون رو تقویت کنید.

    4. ناشناس گفت:

      با سلام من یه مهمان دارم کاین بنده خدا تحت درمان هستن وبیماریشون کنترل شده اما خیلی میترسم برا یه نهار میان چکار کنم تورو خدا راهنمای کنید

      1. گانودرم گفت:

        سلام نگران نباشید و وسواس به خرج ندید.

    5. نگار گفت:

      سلام آیا ممکنه دو نفر که قبلا هیچ وقت با هیچ کسی رابطه و تماسی نداشتند و اولین رابطه شان باهم بوده مبتلا به این ویروس بشوند؟

      1. گانودرم گفت:

        سلام نگار عزیز. این ویروس لزوما از طریق رابطه منتقل نمیشه. مثلا افراد زیادی رو شاهد بودیم که از طریق لیزر در کلینیک ها مبتلا شده بودن. بنابر این ممکنه افراد حتی بدون رابطه قبلی مبتلا و ناقل ویروس باشن.

      2. ناشناس گفت:

        ببخشید دکتر من دوستم زیگیل تناسلی داره فقط روی التشون هست یعنی دهانشون هیچ زگیلی نداره بعد من هم بهش دست دادم هم از ویپ (سیگار برقی)که میکشید یه دو سه تا پیک زدم میخواستم بدونم منم مبتلا شدم ولی میگم دهنشون هیچ زیگیلی نداره فقط التشون

        1. گانودرم گفت:

          این عفونت‌ ممکن است در ناحیه‌های دیگری از بدن نیز وجود داشته باشد، مانند مناطق دهان و گلو، دهانه رحم، مجرای ادراری، دست‌ها و پاها، ولی اکثر آنها مرتبط با ناحیه‌های تناسلی و مخاطی هستند.
          عفونت‌های HPV ممکن است بدون نشانه‌ باقی بمانند. فلذا صرفا به وجود يا عدم وجود زگيل اکتفا نکنيد. عفونت HPV (ویروس پاپیلومای انسانی) اصولاً از طریق تماس مستقیم پوست به پوست حين رابطه جنسی منتقل می‌شود. بطور کلی، احتمال انتقال HPV از طریق ویپ یا سیگار برقی ناچیز است.
          اما با این حال، بهتر است از استفاده مشترک از دستگاه‌های ویپ مطلقا خودداری کنید. اگر مشکوک به عفونت HPV هستید سيستم ايمني خود را تقويت نماييد و با رژيم غذايي سالم و واکسن گارداسيل احتمال ابتلا را کاهش دهيد.

      3. غزل گفت:

        سلام میخواستم بدونم از بوس روی صورت و لپ و دست و تماس معمولی روزانه مثل بغل کردن آیا اچ‌پی وی منتقل میشه خیلی استرس دارم ممنون میشم جواب بدین اخه من هیچ رابطه خاصی ندارم فقط در حد بوسه ی صورت و بغل کردن

        1. گانودرم گفت:

          سلام غزل عزیز. احتمال انتقال این ویروس حین تماس پوستی طولانی مدت (مثلا حین رابطه) بالاست. اما این موضوع برای تماس های روزمزه صدق نمیکنه و جای نگرانی نیست.

    6. سید امید حسینی گفت:

      سلام شیتاکه و گانودرنا وترکی تیل چی هستن؟بیشتر میشه توضیح بدید در رابطه با محصولتون

    7. حسین گفت:

      سلام
      ۱-آیا احتمال انتقال ویروس hpvاز دهان فرد آلوده (آقا) به واژن خانم هست یانه(از دهان به ناحیه تناسلی)؟یا صرفا فقط از ناحیه تناسلی به دهان قابل انتقال هست؟
      ۲- بعد از تزریق اولین دوز واکسن گارداسیل چه میزان ایمنی ایجاد میشود؟۱

    8. سارا گفت:

      ببخشید با استفاده بطری آب مشترک و سیگار مشترک درصورتی که بزاق فرد مبتلا وجود داشته باشه امکان مبتلا شدن به زگیل دهانی هست؟

    9. رضا گفت:

      سلام وقت بخیر خواسم بدونم اگه زیگیل دهانی نداشته باشم از طریق بوسه فرانسوی یا لب گرفتن قابل انتفال هس؟

      1. گانودرم گفت:

        سلام لطفا تا پایان درمان از هر گونه ارتباط خودداری نمایید.

    10. سینا گفت:

      سلام و خسته نباشید
      میخواستم بدون آیا ویروس از طریق لمس کردن اندام تناسلی ( فقط دست هر دو طرف ) و بدون تماس اندام های تناسلی باهم نیز منتقل میشه ؟ و اینکه اگه این ویروس روی سطح دست مونده باشه ، آیا شست و شوی با صابون اون رو پاک میکنه ؟

      1. گانودرم گفت:

        سلام و احترام خدمت شما. بله بازهم قابل انتقاله.
        ویروس با صابون، الکل و سایر پاک کننده از سطوح پاک میشه.

    11. ناشناس گفت:

      سلام من زگیل تناسلی دارم همیشه صورتم با ژیلت اصلاح میکنم امروز دخترم از ژیلت صورتم استفاده کرد برای دستاش امکان انتقال مریضی بهش هست؟

      1. گانودرم گفت:

        سلام. با توجه به اینکه از ژیلت برای اصلاح صورت استفاده کرده اید جای نگرانی نیست. به صورت کلی مطالعات نشان میده که HPV تنها ۵ درصد از راه‌های غیرجنسی منتقل می شود. راه های غیرجنسی مثل استفاده از لوازم شخصی مشترک مثل تیغ، ریش‌تراش و لیف.

    12. حمید گفت:

      بعد از فریز و نبودن علائم ،چجوری میشه مطمئن شد که ویروس در بدن وجود نداره؟مرد هستم

      1. گانودرم گفت:

        سلام حمید عزیز.
        متاسفانه / آزمایش HPV برای مردان وجود ندارد. به همین خاطر است که از مردان به عنوان ناقلین خاموش این ویروس یاد می شود. اما به صورت کاملا تقریبی می توان گفت ۲ سال عدم عود میتواند نشانه خوبی برای دفع ویروس از بدن باشد.

    13. ناشناس گفت:

      سلام بنده و همسرم هيجوقت رابطه ايي با كسي نداشتيم و پنج ماه هست عروسي كرديم و جواب پاپ اسمير من نشان ميده كه من مبتلا به hpv هستم چنين جيزي جطور ممكن هست؟!

      1. گانودرم گفت:

        سلام و احترام خدمت شما . برخی از افراد مبتلا هرگز علائم ظاهری مثل زگیل را ندارند بنابر این احتمال اینکه همسر شما پیش از ازدواج ناقل بوده باشند وجود دارد. البته انتقال اچ پی وی از مراکز اپیلاسیون و لیزر نیز وجود دارد. اما در هر صورت جای نگرانی نیست این ویروس به آسانی قابل درمان است.

    14. تینا گفت:

      آها ممنون تفاوت بین HPV کم خطر و HPV با خطر بالا چیه؟ ینی احتمال سرطانی شدنشون کم و زیاده؟

      1. گانودرم گفت:

        بله اگر کاملتر بخواهم خدمتتون توضیح بدم ۴۰ نوع HPV داریم که ناحیه تناسلی را تحت تأثیر قرار می دهند به دو گروه تقسیم می شوند:
        HPV کم خطر که با سرطان دهانه رحم ارتباطی ندارد. با این حال، HPV کم خطر می تواند باعث زگیل تناسلی و تغییرات غیرطبیعی دهانه رحم شود.
        HPV پرخطر می تواند تغییراتی در دهانه رحم ایجاد کند که به طور بالقوه خطرناک تر هستند. آنها با سرطان سلول سنگفرشی و آدنوکارسینوم درون سرویکس ارتباط دارند. تست پاپ و تست HPV پرخطر برای شناسایی خطر و وسعت بیماری به بهترین نحو کار می کنند. تشخیص نهایی با بیوپسی انجام می شود.

    15. تینا گفت:

      جواب آزمایش HPV من مثبت شده به چه معناست؟ یعنی ممکنه سرطان رحم گرفته باشم؟

      1. گانودرم گفت:

        سلام آزمایش HPV مثبت به این معنی است که فرد در معرض یک یا چند نوع ویروسی قرار گرفته است. جواب آزمایش مثبت HPV به این معنی نیست که بیمار مبتلا به سرطان دهانه رحم است یا حتما در آینده به سرطان دهانه رحم مبتلا می شود. این بدان معنی است که خطر ایجاد ضایعه پیش سرطانی/سرطانی افزایش می یابد. اکثر زنانی که در معرض انواع ویروسی HPV پرخطر قرار دارند، عفونت را با مصرف قارچ های دارویی و تقویت ایمنی ظرف حداکثر دو سال پاک می کنند.

    16. soraya گفت:

      بنده تا به حال رابطه نداشته ام و حالا میخوام ازدواج کنم آیا میتونم از محصولات شما برای پیشگیری از HPV استفاده کنم؟ واکسن چطور، لازمه ؟

      1. گانودرم گفت:

        اگر شریک زندگی شما دارای شریک قبلی (حتی یک نفر) بوده است، ممکن است شما در معرض خطر باشید. اکثر مردم نمی دانند که HPV دارند زیرا معمولاً هیچ علامتی ندارد (مگر اینکه فرد زگیل تناسلی داشته باشد). به این دلایل، واکسیناسیون و تقویت سیستم ایمنی با قارچ های دارویی ایده خوبی است.

    17. ترلان گفت:

      من از قارچ شیتاکه و گانودرما شما استفاده میکنم سوالم این هست که اگر خانمی مبتلاء به زگیل تناسلی است و می خواهد حامله شود، مشکلی دارد ؟

      1. گانودرم گفت:

        سلام . اگر خانمی مبتلاء به زگیل تناسلی است و می خواهد حامله شود حتماً قبل از باردار شدن باید با پزشک متخصص مشورت نماید.

    18. Sohi گفت:

      در حین درمان اچ پی وی از رابطۀ جنسی باید پرهیز کرد ؟

      1. گانودرم گفت:

        سلام . در حین درمان اچ پی وی از داشتن رابطۀ جنسی پرهیز کنید. از ورود مجدد ویروس به بدن جلوگیری کنید تا با گذشت زمان سیستم ایمنی بدن بتواند ویروس را از بین ببرد. این موضوع فوق العاده مهم است، چون با هر بار رابطۀ جنسی با فرد آلوده ویروس وارد بدن می شود. زوجین باید هم درمان را دنبال کنند.

    19. rosha گفت:

      سلام من ۲۲ سال دارم .من حدود ۶ ماه پیش رابطه ای داشتم اما کاملا نگرانم که نکنه مبتلا به hpv شده باشم. حال سوالم اینه که اگر زگیل نداشته باشم بازم انجام آزمایشات منظم برای سرطان دهانه رحم مهمه؟

      1. گانودرم گفت:

        سرطان دهانه رحم معمولاً بدون علائم است. به همین دلیل، حتی اگر فرد زگیل نداشته باشد، انجام آزمایشات منظم برای سرطان دهانه رحم مهم است. با آزمایش های غربالگری می توان علائم اولیه بیماری را پیدا کرد و قبل از اینکه به سرطان تبدیل شوند، درمان را شروع نمود.
        البته این بی نشان بودن شامل سرطان های واژن، آلت تناسلی مرد، مقعد و حفره حلق (پشت گلو شامل زبان و لوزه ها) نیز میشود.

    20. سما گفت:

      خیلی کامل نوشتید. متاسفانه واکسن هایی که وچود داره بیشتر برای غرب کاربرد داره چون تایپ های hpv که در ایران در حال گسترشه متفاوته با اونجا. مثل زگیل دهانی که به شدت داخل ایران داره پخش میشه و واکسنی براش وجود نداره

    21. ناصر گفت:

      من زگیل تناسلیم رو ۳ ماه قبل فریز کردم و دیگه نزده روی آلت.
      تا دوسال رابطه نباید داشته باشم؟
      اگه میتونم داشته باشم چطوری؟؟؟
      بفرمایید چه دارو و ویتامین هایی بخورم ک سیستم ایمنی بدنم حذف‌کنه ویروسو؟

      1. گانودرم گفت:

        سلام و احترام خدمت شما. اگر متاهل هستید : شما و همسر شما به احتمال بسیار بالا به تایپ مشابه HPV مبتلا هستید. بنابر این مشکلی برای رابطه نخواهید داشت. اما اگر مجرد هستید مادامی که ویروس در بدن شماست قابل انتقال به دیگری است حتی اگر نشانه های فیزیکی مثل زگیل نداشته باشید. برای تقویت سیستم ایمنی از شیتاکه، گانودرما و ترکی تیل استفاده نمایید. (برای تهیه این محصولات و مشاوره با ما در ارتباط باشید). همچنین ویتامین C ، فولات و ویتامین A عالی هستند.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *