• یک ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی می تواند زگیل را با جراحی از بین ببرد، اما شما نباید سعی کنید زگیل را به تنهایی از بین ببرید. ممکن است با خراش دادن، چیدن، سوزاندن یا کندن زگیل تناسلی با دست یا هر وسیله ای باعث گسترش زگیل ها شوید.  همچنین کندن زگیل تناسلی با دست ممکن است باعث ورود میکروب‌ها و باکتری‌ها به ناحیه تناسلی شود و خطر ابتلا به عفونت‌های دیگری مانند عفونت‌های ادراری یا التهاب مثانه را افزایش دهد. اگرچه زگیل ها اغلب به مرور زمان خود به خود با تقویت سیستم ایمنی و مصرف قارچ های شیتاکه، ترکی تیل و گانودرما از بین می روند، اما راه هایی هم برای از بین بردن آنها وجود دارد. اگر مطمئن نیستید که کدام روش را امتحان کنید، با پزشک متخصص پوست صحبت کنید.

    چرا وقتی زگیل ها را قطع می کنیم دوباره رشد می کنند؟

    چرا زگیل های من مدام برمی گردند؟ اگر تلاش کرده اید زگیل های خود را درمان کنید اما آنها همچنان عود می کنند، نشان میدهد که سیستم ایمنی بدن شما در مقابل ویروس شکست خورده است و به اندازه کافی برای مقابله با ویروس قوی نیست. وقتی زگیل چراحی میشود، ویروس (HPV) هنوز وجود دارد. در واقع مادامی که ویروس در بدن شماست زگیل ها دوباره عود میکنند. پس سیستم ایمنی خود را به کمک محصولات سالم و طبیعی تقویت نمایید تا از شر ویروس راحت شوید.

    آیا حتما زگیل را باید لیزر یا کرایو کنیم؟

    اگر زگیل کوچک است و شما را آزار نمی دهد، لیزر یا کرایو لازم نیست. آنها معمولاً طی ۱-۲ سال با با تقویت سیستم ایمنی و مصرف قارچ های شیتاکه، ترکی تیل و گانودرما خود به خود از بین می روند. برخی از زگیل ها ممکن است باعث ناراحتی شوند، یا ممکن است ظاهر آن را دوست نداشته باشید، که در آن زمان باید به دنبال لیزر و کرایو باشید. زگیل های جذف نشده می توانند HPV را به افراد دیگر منتقل کنند. پس اکثر زگیل ها اگر لیزر یا کرایو نشوند یک تا دو سال باقی می مانند. در نهایت، بدن ویروس را می شناسد و با آن مبارزه می کند و باعث ناپدید شدن زگیل می شود.

    آیا می توان زگیل ها را با موچین یا ناخن گیر از بین برد؟

    خیر_ توصیه می شود برای از بین بردن زگیل خود از ابزارهایی مانند موچین و ناخن گیر در خانه استفاده نکنید. اگر می‌خواهید آن را به خودی خود از بین ببرید، نباید آن را لمس کنید. استفاده از این ابزارها می تواند HPV را به سایر قسمت های بدن گسترش دهد و باعث رشد زگیل های جدید شود. انجام این کار به تنهایی ایمن نیست. اگر می خواهید زگیل را بردارید، باید به پزشک مراجعه کنید.

     

    کندن زگیل

    کندن زگیل

    آیا با تقویت سیستم ایمنی زگیل ها هم از بین میروند؟

    بله. طی سال های اخیر با بیماران متعددی در ارتباط بوده ایم. این عزیزان با مصرف قارچ های دارویی و رژیم غذایی سالم شاهد سیاه شدن زگیل ها بوده اند. اگر زگیل شما سیاه شد، این نشانه ای است که درمان موثر است و زگیل در حال مرگ است. قسمت سیاه جایی است که منبع خونی که زگیل را تغذیه می کند از بین رفته است و پس از سفت شدن، از بین می رود. همین امر در مورد سایر اشکال درمان زگیل نیز اتفاق می افتد. پس سیاه شدن زگیل نشانه ای از مرگ سلول‌های پوست در زگیل است. زگیل ممکن است در عرض ۱ تا ۲ هفته پس از سیاه شدن از بین برود.

    چه غذاهایی به درمان زگیل کمک میکنند؟

    غذاهای غنی از آنتی اکسیدان از جمله  قارچ ها (شیتاکه، ترکی تیل و گانودرما) میوه ها (مانند زغال اخته، گیلاس و گوجه فرنگی) و سبزیجات (مانند کدو حلوایی و فلفل دلمه ای) بخورید . از غذاهای تصفیه شده مانند نان سفید، پاستا و شکر خودداری کنید. گوشت قرمز کمتر و بیشتر گوشت بدون چربی، ماهی آب سرد، توفو (سویا، در صورت عدم وجود حساسیت) یا لوبیا برای پروتئین مصرف کنید.

     

    بیشتر بدانید: درمان زگیل تناسلی با قارچ های دارویی

     

    منابع:

    https://www.healthline.com

    https://www.wikihow.com/Stop-Warts-from-Bleeding

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱۱ رای

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *