• برای ۸ نفر / آسان / زمان آماده‌سازی: ۱ ساعت و ۱۵ دقیقه

    میسو رامن با سبزیجات کبابی

    روغن کانولا
    پیاز زرد، درشت خردشده
    تره‌ فرنگی
    سیر خردشده
    زنجبیل تازه، پوست‌کنده و خردشده
    قارچ شیتاکه خشک‌شده
    سیب‌زمینی شیرین ، پوست‌کنده و به مکعب‌های کوچک خردشده
    سویا سس کم‌ سدیم یا تمبر هندی به عنوان چاشنی
    نودل رامن تازه

    آشپزی با قارچ شیتاکه

    دستورالعمل های زیادی از غذاهای خوشمزه شرقی وجود داره که قارچ ها عضو بی چون و چرای اون ها هستن . قارچ شیتاکه یکی از همون قارچ هاست که میتونیم برای طبخ یک غذای لذیذ شرقی ازش استفاده کنیم و در کنار خانواده از میل کردنش لذت ببریم . با اولین آموزش ” آشپزی با قارچ ها ” همراه ما باشید .

    میسو رامن با سبزیجات کبابی

    برای ۸ نفر / آسان / زمان آماده‌سازی: ۱ ساعت و ۱۵ دقیقه

    مواد لازم

    ۳ قاشق غذاخوری روغن کانولا

    ۱ عدد پیاز زرد، درشت خردشده

    ۱ عدد تره‌فرنگی، به یک اندازه خردشده

    ۴ حبه سیر خردشده

    ۱ قطعه ۱ اینچی (۵/۲ سانتی‌متر) زنجبیل تازه، پوست‌کنده و خردشده

    ۱ اونس (۲۸ گرم) قارچ شیتاکه خشک‌شده

    ۲ عدد سیب‌زمینی شیرین (تقریباٌ ۱ پوند)، پوست‌کنده و به مکعب‌های کوچک خردشده

    سویا سس کم‌سدیم یا تمبر هندی به عنوان چاشنی

    نودل رامن تازه

    ۱/۴ فنجان میسوی سفید یا زرد

    حدود ۴ عدد پیازچه، قسمت‌های سبز و سفید مرتب خردشده

    در این دستور غذایی گیاهی، میسو ، غذا را که حاوی سیب‌زمینی شیرین کبابی، قارچ شیتاکه و رامن است، غنی می‌کند.

    دستور العمل

    ۱) یک قابلمه بزرگ را روی حرارت متوسط قرار دهید و ۲ قاشق غذاخوری روغن در آن بریزید. اجازه دهید روغن گرم شود. پیاز زرد را در قابلمه بریزید و روی آن نمک بپاشید و در حدود ۵ دقیقه اجازه دهید تا پیاز طلایی شود. تره‌فرنگی، سیر، زنجبیل و قارچ‌های خشک‌شده را به همراه ۶ فنجان آب به پیازها اضافه کنید و تمامی مواد را با هم، هم بزنید. حرارت را کم کنید، در قابلمه را نصفه بگذارید و نزدیک به ۱ ساعت اجازه دهید بجوشد تا عطر آن درآید. غذا را از یک صافی رد کنید تا صاف و یکدست شود.

    ۲) در همین حین، فر را تا ۴۰۰ درجه فارنهایت گرم کنید. سیب‌زمینی‌های شیرین را به صورت لایه‌ای یکدست در قالب فر بچینید و کمی آن‌ها را چرب کنید. یک چهارم بالای بوته سیر را ببرید و دور بریزید. باقی سیر را با کمی روغن چرب کنید و دور آن فویل بپیچید و آن را در قالب فر قرار دهید. سیب‌زمینی و بوته سیر را کباب کنید و هر از گاهی آن‌ها زیر و رو کنید تا زمانی که سیب‌زمینی‌ها تغییر رنگ دهند و بوته سیر ترد و نازک شود. سپس از فر بیرون بیاورید.

    ۳) حبه‌های سیر را درون مخلوط‌کن بریزید و ۱/۳ فنجان سیب‌زمینی‌های شیرین کبابی را به همراه ½ فنجان از  عصاره اولیه (مواد مرحله ۱) را به آن اضافه کنید. مواد را کاملاٌ میکس کنید و به باقی عصاره اولیه اضافه کنید.

    ۴) قابلمه دیگری را روی حرارت متوسط قرار دهید و باقی روغن (۱ قاشق غذاخوری) را درون قابلمه بریزید. قارچ‌های شیتاکه ( ابتدا قارچ ها را به مدت چند دقیقه در آب بگذارید تا ری هیدراته  و مثل قارچ تازه شود ) را اضافه کرده، تفت دهید تا بپزند. مواد مرحله ۳ را به قارچ‌ها اضافه کنید و برای طعم‌دار کردن غذا، چاشنی را نیز بیفزایید. وقتی به جوش آمد، حرارت را کم کنید، در قابلمه را نصفه بگذارید و اجازه دهید بپزد. میسو را به آن اضافه کنید و هم بزنید.

    ۵) نودل‌ها را به طور مساوی بین کاسه‌های جداگانه تقسیم کنید. غذا را روی نودل‌ها بریزید و روی آن سیب‌زمینی شیرین کبابی قرار دهید. در آخر روی غذا پیازچه بپاشید و سرو کنید.

    استفاده از محتوا این وبسایت فقط برای مقاصد غیرتجاری و با ذکر منبع بلامانع است. کلیه حقوق این سایت متعلق به مجموعه گانودرم می‌باشد.

    آشپزی با قارچ شیتاکه

    میانگین امتیازات ۴ از ۵
    از مجموع ۵ رای

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *