• آیا اخیراً آزمایش HPV شما مثبت بوده یا نتیجه آزمایش پاپ شما غیرطبیعی بوده است؟ در این صورت، باید چند نکته را بدانید.

    • اول، به خاطر داشته باشید که بیشتر موارد HPV هرگز منجر به بروز علائم و مشکلات سلامتی نمی شود. در بیش از ۹۰٪ موارد، عفونت های HPV  با تقوبت سیستم ایمنی طی دو سال به خودی خود از بین می روند. از جمله مواردی که توسط تایپ های پر خطر ویروس ایجاد می شوند.
    • دوم، روش های طبیعی برای تقویت سیستم ایمنی بدن شما وجود دارد. گرچه این ها درمان های بی عیب و نقصی نیستند. اما مکمل های طبیعی به شما امکان می دهند که در مورد سلامتی خود پیشگیرانه عمل کنید. به کمک این روش میتوانید سطح ایمنی بدن را به بالاترین سطح ممکن ارتقا دهید.

    قبل از پرداختن به جزئیات بیشتر در مورد این مکمل ها، کمی در خصوص نتیجه HPV یا تست پاپ بیشتر بدانید.

    نتیجه غیرطبیعی تست پاپ به چه معناست؟

    وقتی در آزمایش پاپ خود نتیجه ای «غیر طبیعی» می گیرید، لزوماً به این معنی نیست که سرطان دارید. در عوض، این نتیجه به این معنی است که سلول های غیرطبیعی در دهانه رحم شما پیدا شده است. در بیشتر موارد، این سلول ها سرطانی نیستند. (معمولاً در اثر عفونت HPV ایجاد می شوند.)

    اساساً، نتیجه غیرطبیعی تست پاپ شما نشان می دهد که پزشک باید دقیق تر مراقب موارد باشد تا ببیند چگونه پیشرفت می کند. مطابق تشخیص پزشک ممکن است به آزمایش ها یا غربالگری مکرر نیاز داشته باشید. بسته به نتایج خاصی که دریافت می کنید، پزشک ممکن است روشی مانند کولپوسکوپی یا روش برش الکترو جراحی حلقه (LEEP) را برای ارزیابی بیشتر سلول های غیر طبیعی دهانه رحم پیشنهاد کند.

    آزمایش های HPV مانند آزمایش های پاپ نیستند. اگرچه می توانند همزمان انجام شوند. آزمایش HPV تأیید می کند که آیا تغییرات غیر طبیعی سلول شما ناشی از عفونت HPV است یا خیر. همچنین می توانید بفهمید که آیا یکی از انواع پر خطر HPV را دارید یا خیر . انواع پرخطر ویروس HPV به عنوان عامل سرطان دهانه رحم شناخته می شوند.

    روش های درمانی برای نتیجه غیرطبیعی تست پاپ

    روش هایی برای نتیجه غیرطبیعی تست پاپ ممکن است توصیه شود. به خصوص اگر پزشک تغییرات نگران کننده ای در سلول های شما پیدا کند. اما این روش ها برخی از خطرات را به همراه دارد.

    به عنوان مثال، LEEP روشی است که در آن از یک حلقه سیم گرم شده برای برش سلول ها و بافت استفاده می شود. با این حال، به طور بالقوه این روش می تواند باعث ایجاد زخم در دهانه رحم شود. همچنین ممکن است بارداری را دشوارتر کند. هنگام تصمیم گیری در مورد ادامه این روش باید این  نکات در نظر گرفته شود.

    مسئله دیگری که با درمان HPV پیش می آید، استرس است.  متأسفانه، استرس می تواند بر سیستم ایمنی بدن تأثیر بگذارد و سرکوب ویروس را برای بدن شما سخت تر کند. بنابراین، کاهش استرس و تقویت ایمنی به طور طبیعی هر دو روش سالم برای درمان HPV است.

    درمان طبیعی اچ پی وی

    راه های طبیعی برای درمان HPV

    اگر نگران این هستید که برخی از درمان های پزشکی HPV بر سلامتی شما تأثیر منفی بگذارد، ممکن است بخواهید در عوض به درمان های طبیعی HPV بپردازید.

    درمان های طبیعی HPV باعث افزایش ایمنی بدن شما می شوند. اما در هر حال ما توصیه می کنیم قبل از هر روش درمانی HPV، ابتدا به دنبال روش هایی برای کاهش استرس در زندگی روزمره خود باشید. به عنوان مثال:

    1.  می توانید مدیتیشن یا یوگا را امتحان کنید.
    2. مطمئن شوید که به مقدار کافی می خوابید.
    3. همچنین برای کاهش استرس می توانید از مشاور کمک بگیرید.

    هر یک از این استراتژی ها می توانند به حداقل رساندن استرس کمک کنند.  کاهش استرس برای سیستم ایمنی بدن شما مفید است.

    استراتژی دیگر برای بهبود توانایی بدن در مبارزه با ویروس، مصرف مکمل های تقویت کننده ایمنی است. این استراتژی می تواند یک روش عالی برای ایجاد قدرت دفاع طبیعی بدن شما باشد. بنابراین بدن شما شانس بیشتری برای سرکوب ویروس دارد.

    مکمل های بدون عوارض برای درمان HPV  شامل:

    1. فولات: فولات که به ویتامین B9 نیز معروف است، با سلامت دهانه رحم مرتبط است. تحقیقات نشان داده افرادی که به میزان کافی فولات در رژیم غذایی خود دارند، با احتمال کمتری به انواع مختلف سرطان از جمله سرطان دهانه رحم، سینه، روده بزرگ، لوزالمعده و سرطان معده مبتلا می شوند.
      شما می توانید فولات را به عنوان مکمل (اسیدفولیک) مصرف کنید و یا آن را به طور طبیعی در رژیم غذایی خود قرار دهید. فولات به طور طبیعی از طریق غذاهای مختلف از جمله اسفناج، قارچ ها، دانه های سویا، عدس، آووکادو دریافت جذب می شود. ( قارچ ها منبع خوبی از ویتامین های ریبوفلاوین، نیاسین، فولات و ردپای ویتامین C ، B1 ، B12 ، D و E هستند)
    2. ویتامین C: ویتامین C مکمل دیگری است که می تواند به تقویت عملکرد سیستم ایمنی بدن شما کمک کند. بدن به طور طبیعی آن را تولید نمی کند. به همین دلیل منابع غذایی ویتامین C مانند پرتقال، گریپ فروت و کلم بروکلی به عنوان بخشی از یک رژیم غذایی سالم توصیه می شود. با این حال، ممکن است بخواهید میزان مصرف خود را با مکمل ویتامین C نیز افزایش دهید.
    3. ویتامین A: اطمینان حاصل کنید که هر روز به میزان کافی ویتامین A دریافت می کنید. ویتامین A به عملکرد سیستم ایمنی بدن، تولید مثل و بینایی کمک می کند. این ویتامین به طور طبیعی در برخی مواد غذایی از جمله ماهی آزاد، کلم بروکلی، هویج، لبنیات و همچنین مکمل های غذایی یافت می شود.
    4.  قارچ های دارویی: برخی از قارچ های دارویی به دلیل خاصیت ضد ویروسی و تقویت کننده سیستم ایمنی شناخته شده اند. قارچ ها از هزاران سال پیش در طب شرقی برای این منظور استفاده می شده اند. به طور خاص، ترکیب  هگزوز فعال (AHCC – موجود در قارچ شیتاکه) به عنوان یک درمان بالقوه HPV به طور گسترده مورد بررسی قرار گرفته است. نتایج بسیار دلگرم کننده بوده است!. از قارچ های دارویی قدرتمند با خاصیت تقویت کننده ایمنی می توان به شیتاکه، گانودرما قرمز، چاگا و ترکی تیل اشاره نمود. ( برای تهیه این قارچ ها با ما در تماس باشید )
    5. عصاره چای سبز: برخی مطالعات نشان می دهد که پلی فنول های موجود در چای سبز به کاهش خطر ابتلا به برخی سرطان ها کمک می کنند. علاوه بر این، یک نسخه تجویز شده از پماد عصاره چای سبز برای درمان زگیل های تناسلی تأیید شده است. قبل از استفاده از این مکمل حتما با پزشک خود صحبت کنید. زیرا این دارو تداخل بالقوه ای با سایر داروها دارد.
    6. DIM: DIM (مخفف Diindolylmethane) می تواند عملکرد ایمنی بدن را افزایش داده و به جلوگیری از ایجاد ضایعات دهانه رحم کمک کند. اگرچه به طور طبیعی در کلم بروکلی یافت می شود. اما توصیه می شود DIM را به صورت کپسول مصرف کنید تا مقدار کافی از فواید بالقوه آن را بدست آورید.

     غذای خوب، گیاهان و ادویه جات 

    روی غذای خوب، گیاهان و ادویه جات تمرکز کنید. چرا که نیاز به دارو را به حداقل می رساند. علاوه بر مکمل هایی که برای درمان طبیعی HPV توصیه شده، برای ایمنی بیشتر غذای سالم را فراموش نکنید. انجام این کار نه تنها باعث افزایش سلامت عمومی می شود بلکه به تقویت ایمنی، تعادل باکتری های خوب و بد روده کمک می کند.

    روغن نارگیل

    روغن نارگیل خواص ضد میکروبی دارد. روغن نارگیل حاوی اسید لوریک بسیار قدرتمند است. بدن اسید لوریک را به مونولارین تبدیل می کند. و به از بین بردن انواع خاصی از ویروس ها و باکتری های بیماری زا کمک می کند. سعی کنید  روغن نارگیل را برای داشتن عطر و طعم گرمسیری به اسموتی ها اضافه کنید.علاوه بر این روغن نارگیل، برای سلامت مغز نیز عالی است.

    سیر

    سیر خام یک غذای دارویی قدرتمند است که خواص ضد ویروسی، ضد قارچی و آنتی بیوتیکی نیز دارد. سیر  از هزاران سال پیش به جهت درمان ویروس های آنفولانزا و سرماخوردگی استفاده میشده است.

    زردچوبه

    زردچوبه دارای چند خاصیت ارزشمند است. خواص ضد التهابی، ضد ویروسی، ضد باکتریایی و ضد توموری. به طور خلاصه، زردچوبه در چندین سطح برای سلامتی شما می جنگد.

    علاوه بر این ، این ادویه باعث افزایش سلامت میتوکندری (میتوکندری ها نیروگاه اصلی سلول های ما هستند) ، باعث کاهش میزان رادیکال های آزاد تولید شده توسط میتوکندری های پیر یا در حال مرگ است. برای درمان طبیعی HPV علاوه بر مکمل های قدرتمندی که در بخش اول توصیه کردیم از مصرف

    زنجبیل

    زنجبیل خام تازه یکی دیگر از غذاهای مفید برای شما است که اثر آنتی بیوتیکی بر عوامل بیماری زای ناشی از غذا دارد. اگرچه چندان درمان کننده نیست، اما افزودن مقداری زنجبیل تازه به دمنوش قارچ گانودرما شما را از بیماری های دیگر حفظ می کند. زنجبیل همچنین به رفع سوi هاضمه کمک می کند.

    عسل

    سربازان رومی برای جلوگیری از عفونت عسل را بر روی زخم های جنگی می مالیدند، و تصور می شود که از دوران حجر به عنوان غذا و دارو استفاده می شده است. عسل که به دلیل توانایی خود در مقابله با حدود ۶۰ گونه باکتری و همچنین انواع قارچ ها و ویروس ها شناخته شده است. همچنین مملو از آنتی اکسیدان های محافظ سلامتی است. ما به مبتلایان HPV توصیه می کنیم تا عسل را جایگزین شکر و قند نمایند.

    برای درمان خانگی HPV دو نکته را به خاطر داشته باشید

    به خاطر داشته باشید که درمان های طبیعی HPV در موارد جدی از جمله کشف سلول های پیش سرطانی یا سرطانی در دهانه رحم،  نباید جایگزین اقدامات پزشکی شود.

    برای اکثر افراد با نتیجه غیرطبیعی پاپ یا تشخیص HPV مثبت، درمان HPV به طور طبیعی با مکمل ها می تواند به بهبود ایمنی بدن و تقویت قدرت دفاعی بدن کمک کند. استفاده از یک یا چند مورد از این مکمل ها در رژیم غذایی  برای کمک به درمان HPV توصیه می شود.

    استفاده از مطالب ما  فقط برای مقاصد غیرتجاری و با لینک به وب سایت “گانودرم” بلامانع است. در غیر این صورت مجموعه گانودرم هیچ رضایتی ندارد.

    منابع :

    1. Chapter 5: Human Papillomavirus (HPV) – Manual for the Surveillance of Vaccine-Preventable Diseases: Centers for Disease Control and Prevention, 2017.
    2. What Do My Cervical Cancer Screening Test Results Mean?: Centers for Disease Control and Prevention, 2019.
    3. Mushroom extract, AHCC, helpful in treating HPV: ScienceDaily, 2014.
    4. Abnormal Pap Test: University of Michigan Medicine, 2019.
    5. Loop Electrosurgical Excision Procedure (LEEP): John Hopkins Medicine, 2020.
    6. Vitamin B9 (Folic acid): Icahn School of Medicine at Mount Sinai, 2020.
    7. Vitamin C Fact Sheet for Health Professionals: National Institutes of Health, 2020.
    8. Vitamin A Fact Sheet for Consumers: National Institutes of Health, 2020.
    9. Green Tea: National Center for Complementary and Integrative Health, 2016.
    10. Diindolylmethane Inhibits Cervical Dysplasia, Alters Estrogen Metabolism, and Enhances Immune Response in the K14-HPV16 Transgenic Mouse Model: American Association for Cancer Research, 2009.

    میانگین امتیازات ۴ از ۵
    از مجموع ۹ رای

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *