• مصرف مداوم گانودرما باعث می شود بدن شما سبک تر و جوان تر شود و عمر شما را طولانی تر کند

    بله این همان عنوانی است که در طب شرقی به مراتب دیده می شود. در طب شرقی قارچ گانودرما، گیاه برتر معرفی شده است. ممکن است متن پزشکی باستانی را بی اساس بدانیم. با این حال، جالب است بدانیم که نتایج تحقیقات مدرن یافته های باستانی گیاه گانودرما لوسیدوم را اثبات کرده است. خواص فوق‌العاده این گیاه برتر باعث شده تا در اکثر کشورها من جمله در کشور ما ایران نیز از خواص درمانی آن برای بسیاری از بیماری‌ها مورد استفاده قرار گیرد. اما قارچ گانودرما چیست و چرا تا این حد خواص درمانی دارد؟ در این مقاله به صورت مختصر و مفید به خواص گانودرما پرورشی و نکات خرید و فروش قارچ گانودرما در ایران می پردازیم.

    گانودرما اصل

    قارچ گانودرما – ریشی – لنگ ژی

    قارچ ریشی (یا گانودرما) که در طب سنتی چینی نیز به عنوان “لینگ ژی” نیز شناخته می شود، قدمتی طولانی دارد که به بیش از ۴۰۰۰ سال می رسد. در بسیاری از فرهنگ های آسیایی اغلب به دلیل  مزایای سلامتی از آن به عنوان “قارچ جاودانگی” یاد می شود.
    قارچ گانودرما دارای ترکیبات فعال است که باعث آرامش، تمرکز و همچنین کاهش استرس و اضطراب می شود. همچنین در تعدیل سیستم ایمنی بدن موثر شناخته شده است. اما این ها گوشه ای از خواص فوق العاده قارچ گانودرماست.

    خواص گانودرما

      •  کلسترول و مقدار چربی آزاد خون را کاهش  می دهد
      •  ۲) سطح قند خون را کاهش داده و عملکردهای پانکراس را بازیابی می کند
      •  ۳) غشای گلبول قرمز را تثبیت می کند
      •  ۴) به دلیل آدنوزین، می تواند تجمع پلاکت را کاهش دهد، ترومبوس (لخته خون) را حل کند و از انسداد رگ های خونی جلوگیری کند
      •  ۵) عملکرد غدد فوق کلیوی را برای حفظ تعادل هورمونها بهبود می بخشد
      •  ۶) توانایی بهبودی طبیعی بدن را بالا می برد و به بدن امکان می دهد سیستم ایمنی قوی ایجاد کند (در موارد ضعف)
      •  ۷) از تخریب سلول های بافتی و اندام ها جلوگیری می کند
      •  ۸) مانع از پیری و سبب حفظ قانون اساسی جوانی می شود
      •  ۹) عوارض جانبی داروی ضد فشار خون را کاهش می دهد
      •  ۱۰) از حساسیت ناشی از آنتی ژن ها جلوگیری می کند
      • ۱۱) از سرطان جلوگیری می کند، سرطان را درمان می کند و متاستاز سلول سرطانی را مهار می کند

    آیا گانودرما برای بیماری های خود ایمنی موثر است ؟

    بیماری خودایمنی (مثل ویتیلیگو، پسوریازیس، ام اس) هنگامی رخ می‌دهد که دستگاه ایمنی بدن به اشتباه حمله به خود بدن را آغاز می‌کند حال  این سوال برای افراد مطرح می شود که با وجود اینکه گفته می شود گانودرما سیستم ایمنی را تقویت می کند، چطور ممکن است برای بیماری های خود ایمنی موثر واقع شود! در پاسخ باید بگوییم این طور نیست، متاسفانه سایت های فارسی به دلیل عدم شناخت کافی نسبت به این قارچ فقط می گویند گانودرما خاصیت تقویت سیستم ایمنی را دارد در حالی حقیقت  آن است که گفته شود گانودرما خاصیت تعدیل سیستم ایمنی بدن را به همراه دارد. پس در موارد ضعف سیستم ایمنی شاهد تقویت سیستم ایمنی و در موارد بیماری های خود ایمنی شاهد تعدیل سیستم ایمنی  هستیم. که باعث تاثیرات مثبتی برای بیماری های خود ایمنی خواهد بود.

    یعنی این قارچ با تعدیل سیستم ایمنی بدن و خاصیت ضد التهابی خود مانع از حمله و تخریب سلول توسط سیستم ایمنی بدن می شوند. اما میزان تاثیر، متاثر از عوامل مختلفی است و حتی ممکن است این روش اثرگذار نباشد .

    شیوه مصرف قارچ گانودرما 

    پودر قارچ را می توان به قهوه ، چای ، اسموتی ، شیک ، سوپ ها ، شکلات خام و… اضافه کرد . بهتر است ۱ – ۲ گرم از محصول را به مدت ۲ ساعت با حرارت کم بجوشانید و سپس آن را به هر وعده اضافه کنید و از مزایای سلامتی گانودرما لوسیدوم لذت ببرید .

    یک قابلمه روی اجاق گاز قرارداده و به مقدار کافی به آن آب اضافه کنید

    به ازای هر نفر  ۱- ۲ گرم از پودر گانودرما به آب اضافه کرده و   آب را ۵ – ۱۰ دقیقه جوشانده، سپس حرارت اجاق گاز را کاهش دهید.

    مخلوط آب و گانودرما را برای مدت یک الی سه ساعت حرارت دهید . (هرچه مدت طولانی تری مخلوط روی حرارت باشد ، چای اثر بخش تر خواهد بود)

    چای گانودرما را از صافی عبور دهید. بسته به میلتان، کمی آن را با عسل، شیره انگور و یا شیره خرما مخلوط و شیرین کنید تا از طعم تلخ چای گانودرما بکاهد و طعمی شبیه قهوه ی تلخ و شیرین داشته باشد.

    در برخی صفحات اجتماعی از عوارض گانودرما صحبت می کنند ، حقیقت داره ؟

    در واقع گانودرما به شرط رعایت دوز استاندارد روزانه (۱ یا ۲ گرم در روز)، به خودی خود عوارض جانبی حتی برای مصرف طولانی مدت ندارد. عوارض جانبی فقط درصورتی رخ می دهد که تولیدکنندگان استروئیدها یا موارد دیگر را با گانودرما مخلوط کنند. (این موضوع بیشتر در محصولات ترکیبی مثل مکمل ها یا برخی قهوه های حاوی گانودرما دیده می شود). همچنین وجود فلزات سنگین مانند جیوه یا سرب همچنین می تواند عوارض جانبی برای مصرف طولانی مدت ایجاد کند. روش کشت ضعیف و محل کشت آلوده اغلب منجر به این نوع  آلودگی می شود. گانودرما یکی از بی خطرترین گیاهان است که به عنوان یک گیاه تطبیقی ​، بدون هیچ گونه عوارض جانبی به پاکسازی و انسداد گردش خون، از بین بردن سموم بدن و بهبود قانون اساسی بدن کمک می کند.

    گانودرما جنگلی یا گانودرما پرورشی ؟

    در جواب باید بگوییم حدود یک هزار گونه قارچ ماکروسکوپی و قابل رویت وجود دارد که از این تعداد حدود ۶۰ گونه سمی هستند و از این ۶۰ گونه ۷ گونه کشنده هستند. قارچ‌ها به لحاظ ریخت شناسی شباهت‌های زیادی با هم دارند و تشخیص آن‌ها توسط افراد غیر متخصص ممکن نیست. باید توجه داشت که غالب قارچ هایی که با عنوان گانودرمای جنگلی در بازار عرضه می شود ، توسط بومیان منطقه جمع آوری شده است نه افراد متخصص ! 

    تشابه قارچ‌های سمی و غیرسمی خطرآفرین است. از برداشت و مصرف قارچ‌های وحشی باید خودداری شود. حتی اگر سابقه  برداشت و مصرف آن‌ها  در سال‌های گذشته را داشتید و خطری متوجه شما نشده است باز هم توصیه به منع برداشت و مصرف این قارچ‌ها می‌شود. در شرایطی که کشور با اپیدمی ابتلا به ویروس کرونا درگیر است نباید سیستم درمانی کشور را با مشکل جدید یعنی موج مسمومیت‌های ناشی از مصرف قارچ‌های وحشی کنیم .  (دکتر محمدرضا آصف شایان پژوهشگر موسسه تحقیقات گیاه پزشکی کشور )
    پس گانودرما پرورش ایمن تر است .

    مراکز فروش گانودرما 

    همانطور که اشاره شد گانودرما به عنوان یکی از بی خطرترین گیاهان در جهان شناخته میشود. در ایران نیز مانند سایر کشور ها اخیرا این قارچ محبوبیت زیادی پیدا کند . اما متاستفانه این محبوبیت و استقبال زیاد از قارچ گانودرما لوسیدوم باعث شده تا افراد سودجوی بسیاری از این موقعیت سو استفاده کرده و بر خلاف اخلاق و انسانیت اقدام به عرضه نمونه های تقلبی و بی کیفیت از این محصول نمایند. استفاده از این نوع محصولات بی کیفیت نه تنها درمانی برای فرد مصرف کننده ندارد بلکه به جد سلامت او را به خطر خواهد انداخت !  تولید و فروش قارچ گانودرما بی کیفیت توسط  سود جویان ،  اثرات مفید قارچ گانودرما یا داروی جاودانگی  را  خدشه دار می کنند به طوری که بعضا به گوش میرسد  گانودرما کلاه برداری است!

    بنابر این توجه داشته باشید این قارچ را از مراکز معتبر تهیه نمایید. عطاری ها، سایت هایی نظیر دیوار و شیپور به هیچ وجه جای مناسبی برای خرید و فروش گانودرما نیست! فراموش نکنید تولید و عرضه قارچ های دارویی تخصصی است.

    فروش گانودرما بی کیفیت و ناسالم در سایت دیوار

     فروشگاه گانودرم

    فروشگاه گانودرم از سال ۱۳۹۵ در زمینه ی تولید و فروش قارچ های خوراکی و دارویی در ایران فعالیت می کند برخلاف سودجویان همواره صداقت و دانش را اساس کار خود قرار داده است و سلامت شما اولویت بی چون و چرای ما بوده است.

    فروش گانودرما

    چرا مجموعه‌ی گانودرم بهترین انتخاب برای خرید قارچ گانودرما  در ایران است؟

    مهمترین فاکتور های برتری مجموعه ما برای خرید گانودرما:

    • فعالیت مجموعه گانودرم مورد تایید وزارت صنعت، معدن و تجارت قرار گرفته است.
    • دارای نماد اعتماد الکترونیک و نشان ملی ثبت
    •  قارچ های ارائه شده مجموعه گانودرم با کمپوست اختصاصی  و غنی تغذیه شده، قارچ ها بالاترین کیفیت و خاصیت را دارا هستند
    • تولید در شرایط کاملا ارگانیک
    • برداشت در زمان اسپوردهی
    • خرید بدون واسطه
    • تضمین اصالت و سلامت کالا
    • ارسال سریع به سراسر جهان

    گانودرم در خبرگزاری ها:

    گانودرم در خبرگزاری جهان نیوز
    گانودرم-اصفهان-شرق

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۲ رای

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *