• ویروس پاپیلومای انسانی یا HPV شایع ترین عفونت قابل انتقال از راه مقاربت است. با وجود شیوع آن، هیچ درمان سریعی برای آن وجود ندارد. یک مطالعه در دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تگزاس (UTHealth) در هوستون می تواند امید مبتلایان به HPV را فراهم کند. این ماده AHCC نام دارد. AHCC ماده ای موثر در قارچ شیتاکه است. این ماده برای تسکین عوارض جانبی شیمی درمانی نیز مورد استفاده قرار گرفته است. اما آیا واقعا AHCC قارچ شیتاکه می تواند HPV را ریشه کن کند؟ تا پایان مقاله با ما همراه باشید.

    آخرین آپدیت این مقاله: فروردین ماه ۱۴۰۲

    برای تهیه پک قارچ گانودرما و شیتاکه برای درمان زگیل تناسلی از طریق واتس اپ (۰۹۳۷۰۲۴۶۴۳۶) با ما در ارتباط باشید.

    AHCC چیست؟

    AHCC یک مکمل غذایی طبیعی است که برای دهه ها مورد استفاده قرار گرفته است. AHCC موجود در قارچ شیتاکه برای پیشگیری و درمان سرطان استفاده می شود. مدل های حیوانی نشان می دهد که AHCC دارای اثرات آنتی اکسیدانی است و ممکن است در برابر اختلالات ناشی از استرس اکسیداتیو محافظت کند. همچنین مقاومت در برابر عفونت های باکتریایی و ویروسی را افزایش داده و دارای اثرات ضدالتهابی در برابر کولیت است. همانطور که اشاره شد این ترکیب از قارچ شیتاکه گرفته شده است.

    دو مطالعه بالینی اخیر بر روی انسان نشان داده است که AHCC ، سطح آنتی بادی را بیش از واکسن به تنهایی در بزرگسالان سالم افزایش می دهد.

    آیا AHCC زگیل تناسلی را درمان می کند؟

    آزمایشات انجام شده موفقیت آمیز بوده است. نکته حائز اهمیت این است که AHCC عوارض جانبی موجود در سایر روش های درمانی HPV را ایجاد نمی کند.

    اسمیت دارو ساز و محقق در خصوص دوز پیشنهادی می نویسد: “مطالعات یافتن دوزهای رسمی هنوز به اتمام نرسیده است”. وی  توصیه می کند بیماران قبل از استفاده از هرگونه مکمل غذایی با پزشکان خود صحبت کنند. اما احتمالاً استفاده از قارچ شیتاکه برای حمایت از سلامت سیستم ایمنی بدن  و درمان زگیل تناسلی و ریشه کن کردن HPV ایده خوبی است.

    تاثیر AHCC روی HPV

    اسمیت و تیم او دو سال را صرف تکمیل مطالعاتی آزمایشگاهی کردند که اثرات AHCC را بر روی HPV نشان می داد.

    اسمیت داروساز دانشگاه علوم پزشکی تگزاس مینویسد:”ما بسیاری از افراد بدبین داشتیم. من احتمالاً بزرگترین فرد مشکوک بوده ام. بسیار متعجب و شگفت زده بودم که چگونه این مکمل غذایی ممکن است یکی از سخت ترین ویروس هایی را که در صحنه سرطان با آن روبرو شده ایم، ریشه کن کند؟”

    همچنین اسمیت مینویسد: قبل از کشف تاثیر شیتاکه بر این بیماری هیچ درمانی برای HPV شناخته نشده بود و سویه های پر خطر ویروس نیز باعث سرطان می شدند. از جمله سرطان دهانه رحم، که دومین مورد شایع سرطان در زنان است. بدون درمان، افراد مبتلا به HPV باید منتظر بمانند و ببینند آیا به سرطان مبتلا می شوند یا خیر.

    پیش از AHCC، اگر جواب آزمایش HPV افراد مثبت میشد ما به آنها می گفتیم در حال حاضر کاری نمی توانیم انجام دهیم.

    چنین شرایطی اسمیت را بر آن داشت تا تحقیق در مورد HPV را از یک دهه قبل آغاز کند. با وجود موفقیت در مطالعات in vitro ، او و تیمش از تأثیرات احتمالی مثبت AHCC بر HPV خبر دادند.

    اسمیت می نویسد: “ما مطالعات روی موش ها را انجام دادیم و مجدداً مطالعات موش را در دو مدل انجام دادیم. ما توانستیم با AHCC قارچ شیتاکه بیماری HPV را ریشه کن کنیم.”

    AHCC برای زگیل تناسلی

    AHCC قارچ شیتاکه

    نحوه تاثیر قارچ شیتاکه بر HPV

    در درمان HPV مهمترین نکته یک سیستم ایمنی بسیار قوی است و سیستم دفاعی بدن در حالت عادی نمی تواند HPV را ریشه کن کند. قارچ های دارویی مثل شیتاکه حاوی تقویت کننده های ایمنی کاملا طبیعی و فوق العاده موثر هستند. پلی ساکاریدهای با زنجیره بلند، به ویژه مولکول های آلفا و بتا گلوکان، در درجه اول مسئول تأثیر مفید قارچ شیتاکه بر سیستم ایمنی بدن شما هستند.

    درمان زگیل تناسلی با تقویت سیستم ایمنی بدن امکان پذیر است. مصرف منظم شیتاکه باعث تقویت سیستم ایمنی به بالاترین سطح ممکن، از بین رفتن خود به خود زگیل تناسلی و پاکسازی ویروس HPV می شود. تحقیقات نشان داده است که قارچ شیتاکه با همین عملکرد ویژه به از بین بردن عفونت با ویروس پاپیلومای انسانی (HPV) کمک می کند.

    قارچ شیتاکه می تواند HPV را ریشه کن کند

    تاثیر قارچ شیتاکه بر روی زگیل تناسلی مشهود است. با مصرف قارچ شیتاکه ۷۰ الی ۸۰ درصد افراد زگیل های تناسلی طی سه الی چهار ماه کوچک یا حذف می شوند. در بقیه افراد حتی با توقف تکثیر یا حذف ویروس HPV بقایای زگیل به صورت گوشت اضافه روی بدن باقی می ماند که فاقد ویروس است. لذا می توان بعد از مصرف قارچ و دو تا سه ماه عدم عود و ایجاد زگیل جدید، اقدام به حذف فیزیکی زگیل نمود. پس با مصرف این نوع قارچ و البته رژیم غذایی سالم، ورزش و ترک دخانیات شاهد قطع عود، دفع ویروس و حذف زگیل ها خواهیم بود. قارچ شیتاکه نه تنها قادر به تقویت عملکرد سیستم ایمنی است بلکه به طور بالقوه با سرطانی شدن سلول ها در فرد مبتلا به HPV مبارزه می کنند.

    چرا قارچ شیتاکه بهترین گزینه برای درمان زگیل تناسلی است؟

    خواص درمانی قارچ شیتاکه بسیار متنوع است. این قارچ یک مکمل غذایی طبیعی است که برای دهه ها مورد استفاده قرار گرفته است. AHCC موجود در قارچ شیتاکه تنها ترکیب ویژه ای است که برای پیشگیری و درمان HPV استفاده می شود. این ترکیب به طور خاص از قارچ شیتاکه گرفته شده است. همچنین قارچ شیتاکه علاوه بر غنی بودن از پروتئین، فیبر، ویتامین C، ویتامین های گروه B، کلسیم و مواد معدنی، منبع عالی آنتی اکسیدان ها و حاوی پلی فنل و سلنیوم هستند. همچنین آنتی اکسیدان هایی دارد که منحصر به این قارچ هستند. یکی از این آنتی اکسیدان ها ارگوتیونئین است که اکنون دانشمندان آن را به عنوان “آنتی اکسیدان اصلی” می شناسند.

    در اینجا چند ویژگی منحصر به فرد در مورد قارچ شیتاکه وجود دارد که سبب شده قارچ شیتاکه بهترین درمان برای HPV باشد:

    • قارچ‌ شیتاکه مواد مغذی با ارزشی مثل ویتامین‌های B مانند ریبوفلاوین، نیاسین و اسید پانتوتنیک فراهم می‌کنند.
    • بهبود فعالیت ماکروفاژها و اینترلوکین -۱ (IL-1)
    • ایجاد آنتی بادی
    • تولید لنفوسیت های T (و جلوگیری از کاهش آنها)
    • ترشح اینترفرون های انسانی
    • بهبود فعالیت سلول های کشنده طبیعی (NK)
    • تهاجمی بودن گرانولوسیت ها در برابر ویروس ها
    • افزایش تعداد و فعالیت لنفوسیت های T4 کمکی (CD4)

    قارچ شیتاکه فقط ویروس را سرکوب می کند یا ریشه کن؟

    این آزمایش و تحقیق برای تعیین اینکه آیا AHCC موجود در قارچ شیتاکه می تواند واقعاً در درمان HPV موثر باشد کلیدی بود. AHCC قارچ شیتاکه فقط ویروس را سرکوب نمی کند، بلکه ریشه کن می کند. اطلاعات حاصل از مطالعه حیوانات، اسمیت و تیمش را قادر ساخت تا فاز بعدی تحقیق را شروع کنند: آزمایش اثر AHCC در بیماران انسانی. به لطف بودجه های بشردوستانه، آنها توانستند یک مطالعه آزمایشی را در مورد ده زن انجام دهند.

    هر یک از زنان در این مطالعه آزمایشی بیش از ۳۰ سال داشتند و دارای عفونت های مداوم  HPV بودند. به این معنی که آنها ۱۸ ماه یا بیشتر به ویروس HPV آلوده بودند. هیچ یک از زنان ضایعات سرطانی نداشته اند. یک هدف اصلی از مطالعه مقدماتی تعیین دوز و طول دوره درمان بود.

    سه بیمار پس از دوره درمانی با AHCC ریشه کنی کامل را نشان دادند. دو نفر هنوز دوره خود را طی نکرده ، اما آزمایش HPV آنها منفی شده بود. بیماران باقیمانده قبل از آزمایش کاملاً منفی، مصرف AHCC را متوقف کردند. مرحله بعدی آزمایش فاز دوم  کنترل شده با دارونما برای تأیید نتایج اولیه مطالعه آزمایشی است. نتایج رضایت بخش و امیدوارکننده بود!

    رژیمی که آنها تعیین کردند شامل مصرف سه گرم یک بار در روز و تا پنج ماه است. این یک دوره درمانی است که اسمیت  به اشتراک می گذارد.

    موفقیت AHCC تاکنون تعجب آور بوده است. این مطالعه می گوید قارچ شیتاکه می تواند HPV را درمان کند.

    یک آزمایش زودرس و پیش بالینی نشان داده است که ترکیب فعال هگزوز (AHCC) از قارچ شیتاکه، می تواند ویروس پاپیلومای انسانی (HPV)، شایع ترین عفونت منتقله از راه جنسی را از بین ببرد.

    همچنین این مطالعه که توسط دکتر جودیت آ. اسمیت، فارم. دی.، دانشیار در بخش زنان و زایمان و داروهای باروری در مرکز سرطان دانشگاه اندرسون MD تگزاس در هوستون، انجام شده همچنین نشان داد که AHCC سرعت رشد تومور تخمدان را کاهش می دهد. این تحقیق در جلسه اخیر انجمن آنکولوژی زنان در تامپا، فلوریدا ارائه شد.

    دوز ایمن

    دوزهای مختلف از ۴٫۵ تا ۶ گرم در روز تا شش ماه با خیال راحت استفاده شده است. با دوز کمتری از سه گرم روزانه تا ۹ سال با خیال راحت استفاده می شود.

    منابع:

    https://www.healthline.com

    https://www.verywellhealth.com/the-benefits-of-ahcc-89399

    استفاده از مطالب فقط برای مقاصد غیرتجاری و با لینک به وب سایت “گانودرم” بلامانع است. در غیر این صورت مجموعه گانودرم هیچ رضایتی ندارد.

    برای ثبت سفارش این محصول از طریق واتس اپ (۰۹۳۷۰۲۴۶۴۳۶) با ما در ارتباط باشید.

    .

    میانگین امتیازات ۴ از ۵
    از مجموع ۱۵ رای

    7 دیدگاه در “آیا قارچ شیتاکه می تواند HPV را ریشه کن کند؟ | تاثیر AHCC روی درمان زگیل تناسلی

    1. مهدی گفت:

      سلام من خودم در ازمایش گرید منفی و خانومم گرید ۶مدت ۸ماه در حال درمانیم میخواستم ببینم ایا واقعا درمان میشه

      1. گانودرم گفت:

        .سلام سخت هست اما بله با رژیم غذایی سالم (حذف قند و شکر مصنوعی – گوشت قرمز – مصرف قارچ های دارویی ) قابل درمانه

    2. ارش گفت:

      درود،آیا کپسول این قرص هم موجود هست؟ من نوع ۶ و ۱۱ در آزمایشی که انجام دادم را نشان داد، هیچ علائمی ندارم، به نظر شما چه زمانی را باید از این دارو استفاده کنم، و آیا بطور کامل ویروس دفع خواهد شد. ممنون از راهنمایی شما

      1. گانودرم گفت:

        سلام آرش عزیز. باتوجه به تایپ ۶ پیشنهاد میشه که از هر سه قارچ شیتاکه گانودرما و ترکی تیل استفاده کنید. لطفا از طریق واتس اپ در ارتباط باشید تا مقادیر مورد نیاز رو خدمتتون عرض کنیم. با سبک زندگی سالم و مصرف این قارچا درمان ممکنه

    3. ناشناس گفت:

      خود قارچ یا پودره استفادش چجوریه

      1. گانودرم گفت:

        بله خود قارچ شیتاکه خدمتتون ارسال میشه.

        شیوه مصرف شیتاکه

    4. سعید گفت:

      بله شیتاکه خیلی موثره اما صبر و حوصله میطلبه عزیزان

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *