• درمان خانگی HPV ، با کمی جستجوی سریع این عبارت در گوگل ممکن است بسیار امیدوار شوید که تنها با چند ماده موجود در آشپزخانه می توانید خود درمان کنید. اما حقیقت چیز دیگری است. باید به یاد داشته باشید که هیچ درمان سریع برای HPV وجود ندارد. تنها راه برای درمان ویروس HPV، این است که  از سلامت بدن به اندازه کافی مطمئن باشیم.

    درمان خانگی HPV: عملکرد سیستم ایمنی بدن

    داشتن سیستم ایمنی سالم موثرترین راه برای کمک به بدن در سرکوب ویروس است. در اینجا به برخی از درمان های خانگی HPV  که به شما برای تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می کنند، اشاره کرده ایم. برای تقویت سیستم ایمنی بدن خود تلاش کنید تا بدن بتواند برای مبارزه با عفونت HPV آماده شود.

    غذاهایی که باید بخورید

    از سبزيجات به عنوان پایه و اساس یک سیستم ایمنی سالم ياد می شود. چرا که سبزیجات برگ دار منبع خوبی از ویتامین ها و مواد معدنی هستند. علاوه بر این، آنها حاوی فولات هستند. فولات به تکثیر، ترمیم و محافظت DNA در برابر سرطان کمک می کند. (۱)  آنها همچنین حاوی انبوهی از آنتی اکسیدان ها هستند که می توانند به مبارزه با سرطان  های کمک کنند. از آنجایی که تایپ های پرخطر HPV  می توانند به طور بالقوه سرطان ایجاد کند، قراردادن سبزیجات حاوی فولات در برنامه غذایی از الزامات محسوب می شود.

    سیر

    مشخص شده است که سیر سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند. به طور خاص، عصاره سیر در مطالعات متعدد برای تقویت ایمنی انسان و به طور بالقوه در کاهش و شدت سرماخوردگی و موارد آنفولانزا موثر شناخته شده است. (۲) سیر همچنین حاوی خواص ضد میکروبی، ضد قارچی و ضد ویروسی است. (۳) افزودن سیر به رژیم غذایی به احیای سیستم ایمنی بدن کمک کرده و آن را به سرکوب ویروس HPV ترغیب می کند.

    قارچ های دارویی

    مشخص شده است که قارچ های دارویی نتایج امیدوار کننده ای در تقویت فعالیت های سیستم ایمنی بدن دارند. (۴) این قارچ ها حاوی انواع ویتامین ها، مواد مغذی و آنتی اکسیدان ها هستند که به پاکسازی سیستم ایمنی بدن کمک می کنند. قارچ های دارویی همچنین حاوی یک ماده منحصر به فرد  هستند: پلی ساکاریدها.
    پلی ساکاریدها حاوی اثرات ضد ویروسی، ضد میکروبی و ضد سرطانی هستند. (۵) از مهمترین و موثرترین قارچ های دارویی می توان به گانودرما، چاگا، شیتاکه، ترکی تیل و یال شیر اشاره نمود.

    مکمل هایی که برای درمان HPV مفید هستند

    AHCC (ترکیب فعال هگزوز فعال) ، یکی از بهترین مکمل هایی است که برای درمان HPV مصرف می شود. مطالعات نشان داده كه افرادی که از AHCC استفاده كردند، نسبت به شركت كنندگان دیگر، HPV بيشتر سرکوب شده  است. (۶)  این ماده از قارچ شیتاکه مشتق شده و شامل گروه خاصی از پلی ساکاریدها می باشد که در عملکرد سیستم ایمنی بدن بسیار مفید هستند. (۷) برای تهیه این قارچ می توانید با ما در تماس باشید.

    پروبیوتیک ها

    پروبیوتیک ها یک مکمل عالی برای تقویت سیستم ایمنی بدن شما هستند. داشتن روده سالم برای دفع بیماری ها و عملکرد صحیح سیستم ایمنی بدن کلیدی است. (۸) بهترین نوع پروبیوتیک برای مصرف آنهایی است که حداقل ۱ میلیارد کلنی زنده، فعال لاکتوباسیلوس، بیفیدوباکتریوم یا ساکارومایس داشته باشد. زیرا اینها بیشترین مزایا را دارند. (۹)

    روی

    روی نقش اصلی را در عملکرد ایمنی بدن بازی می کند. کمبود روی منجر به از بین رفتن گلبول های سفید خون می شود. گلبول های سفید برای مقابله با بیماری ها ضروری هستند. (۱۰)  مطالعات نشان داده که افرادی که از مکمل های روی استفاده می کنند، می توانند سریعتر از کسانی که دارونما مصرف می کنند، از سرماخوردگی و عفونت های کوچک جلوگیری کنند. علاوه بر این، روی دارای خواص آنتی اکسیدانی است و نقش مهمی در سلامت سلول ها دارد. (۱۱)

    بیشتر بدانید : ۶ مکمل دیگر برای درمان طبیعی HPV

    سبک زندگی سالم برای درمان HPV

    علاوه بر درمان های خانگی HPV، سبک زندگی سالم را دنبال کنید.

    خواب کافی داشته باشید: خواب خوب برای شارژ مجدد بدن و اطمینان از عملکرد صحیح همه موارد ضروری است. وقتی خواب کافی دارید، بدن شما سیتوکین تولید می کند. سیتوکین می تواند به مبارزه با التهاب و عفونت کمک کند.  کمبود خواب می تواند باعث کاهش آنتی بادی های ضد عفونت شود. (۱۲)

    بیشتر بدانید : تنظیم خواب و آرامش بیشتر با قارچ گانودرما

    تاثیر ورزش روی HPV

    ورزش یک روش عالی برای حفظ سلامت سیستم ایمنی بدن است. ورزش باعث پمپاژ قلب می شود.  پمپاژ قلب خون غنی از اکسیژن را در بدن حمل می کند و عملکرد مناسب سلول ها و اندام ها را تضمین می کند. علاوه بر این، ورزش به مدیریت استرس کمک می کند. استرس کنترل نشده می تواند بر سیستم ایمنی بدن تأثیر منفی بگذارد.

    آب بنوشید: ما باید اطمینان حاصل کنیم که همه سیستم های بدن ما به درستی کار می کنند.  کمبود آب بدن می تواند بر سیستم ایمنی بدن تأثیر منفی بگذارد. در حقیقت، کمبود آب میزان مایعات لنفاوی را که برای داشتن سیستم ایمنی سالم مهم هستند، کاهش می دهد. (۱۳)

    درمان زگیل تناسلی در خانه

    در وب سایت ها، دستورالعمل های خانگی زیادی برای کاهش اندازه یا حذف زگیل های تناسلی وجود دارد. باید توجه داشت که دستگاه تناسلی یک ناحیه حساس است و هنگام اعمال هر روشی باید احتیاط زیادی انجام شود. همچنین باید توجه داشت که زگیل ها اغلب با همان تقویت سیستم ایمنی به خودی خود ناپدید می شوند.  اما بالعکس درمان زگیل ها، به معنای درمان HPV نیست. در واقع با تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می کند تا زگیل را از بین ببرد. کافی است بگوییم که عملکرد سیستم ایمنی بدن سنگ بنای یک زندگی بدون HPV است.

    بهترین روش درمان زگیل تناسلی استفاده از کرم های موضعی، سرمادرمانی و یا جراحی است.  یکی از محبوب ترین کرم ها برای درمان زگیل های تناسلی در خانه Imiquimod یا آلدرا است.

    آیا می توانید HPV را در خانه درمان کنید؟

    بله اما دقت داشته باشید. هیچ درمان جادویی وجود ندارد که سریع و فوری بدن شما را از ویروس HPV خلاص کند. با این حال، روش های ساده و کاربردی وجود دارد که می توانید در خانه انجام دهید. این روش ها سیستم ایمنی بدن شما را تقویت می کند تا زگیل های تناسلی را بیندازد و ویروس را سرکوب کند.

     

    استفاده از مطالب فقط برای مقاصد غیرتجاری و با لینک به وب سایت “گانودرم” بلامانع است. در غیر این صورت مجموعه گانودرم هیچ رضایتی ندارد.

    References

    1. Dark Green Leafy Vegetables: U.S. Department of Agriculture, 2016.
    2. Aged Garlic Extract Modifies Human Immunity: Oxford Academic, The Journal of Nutrition, 2016.
    3. Immunomodulatory Effects of Glutathione, Garlic Derivatives, and Hydrogen Sulfide: Nutrients — Open Access Journal, 2019.
    4. The effects of dietary supplementation with Agaricales mushrooms and other medicinal fungi on breast cancer: Evidence-based medicine: Clinics (Sao Paulo), 2011.
    5. Mushroom Polysaccharides: Chemistry and Antiobesity, Antidiabetes, Anticancer, and Antibiotic Properties in Cells, Rodents, and Humans: Foods, 2016.
    6. From Bench to Bedside: Evaluation of AHCC Supplementation to Modulate the Host Immunity to Clear High-Risk Human Papillomavirus Infections: Frontiers in Oncology, 2019.
    7. A Report on Fungal (1→۳)-α-d-glucans: Properties, Functions and Application: Molecules Journal, 2019.
    8. The Potential Role of Probiotics in Cancer Prevention and Treatment: Nutrition and Cancer Journal, 2016.
    9.  How to Pick the Right Probiotic for You: Cleveland Clinic, 2018.
    10. Zinc and its role in immunity and inflammation: Science Direct, 2015.
    11. Zinc and immune function: the biological basis of altered resistance to infection: National Center for Biotechnology Information, US National Library of Medicine, National Institutes of Health, 1998.
    12. Lack of sleep: Can it make you sick? MayoClinic, 2018.
    13.  Dehydration a leading cause of diseases: New Vision, 2013.
    14. HPVhub, Can You Treat HPV At Home?

    محصولات تقویت کننده ایمنی

    پودر شیتاکه وارداتی (椎茸) ۱۰۰ گرم

    ۳۶۰,۰۰۰ تومان
    • تهیه شده از قارچ شیتاکه وارداتی
    • 100 گرم شیتاکه بدون افزودنی
    • ارسال رایگان به سراسر ایران عزیز
    • چاشنی عالی برای انواع سس، انواع سوپ و غذا

    قارچ گانودرما پودر نشده

    ۲۹۰,۰۰۰ تومان
    • از مرغوب ترین گانودرمای قرمز
    • ۱۰۰ گرم قارچ گانودرما پودر نشده 
    • حاوی اسپور فراوان روی سطح کلاهک قارچ 
    • تولید شده در شرایط کاملا ارگانیک

    قارچ شیتاکه (Shiitake) اصل خارجی درجه ۱

    ۳۲۵,۰۰۰ تومان۳,۲۰۰,۰۰۰ تومان
    •  شیتاکه اصل چین
    • اندازه قارچ cm 3-5 (ایده آل ترین اندازه برای رستوران ها و مصارف درمانی)
    • پرفروش‌ترین و موثرترین محصول برای تسریع درمان HPV (زگیل تناسلی) و HSV

    قارچ ترکی تیل TURKEY TAIL

    ۲۴۰,۰۰۰ تومان۲۴۵,۰۰۰ تومان
    100 گرم | تولید شده در سالن و در شرایط کاملا ارگانیکارسال به سراسر ایران عزیز

    خرید قارچ گانودرما (درجه ۱)

    ۲۶۰,۰۰۰ تومان۳۱۰,۰۰۰ تومان
    • از مرغوب ترین گانودرمای قرمز معروف به گانودرما لوسيدوم
    • تولید شده در شرایط کاملا ارگانیک و بدون هیچگونه افزودنی شیمیایی
    • انقضا 11.2025 
    • ارسال به سراسر ایران
     

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۲ رای

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *