• قارچ شیتاکه برای لاغری مفیده؟ شیتاکه بومی چین و ژاپن است و به لطف ترکیبی از مواد مغذی گرانبهایی که آن را تشکیل می دهد، دارای خواص لاغری است. موادی مانند کیتین و سایر بتاگلوکان ها تأثیر مثبتی بر متابولیسم چربی و گلوکز دارند. بنابراین قارچ های دارویی از جمله قارچ شیتاکه می توانند جذب قند و کلسترول را کاهش دهند. اما این ویژگی در میان سایر خواص قارچ شیتاکه به مانند خواص ضد ویروسی و تقویت سیستم ایمنی شاخص نیست.

    شیتاکه و لاغری

    شیتاکه و لاغری

    تاثیر قارچ شیتاکه بر لاغری

    هنگامی که متابولیسم کند می شود، کالری های استفاده نشده به راحتی به چربی تبدیل می شوند. قارچ شیتاکه به لطف ترکیبی از مواد مغذی گرانبهایی که آن را تشکیل می دهند، دارای خواص لاغری است. پروتئین های آن ۹ اسید آمینه ضروری را فراهم می کنند که متابولیسم را فعال نگه می دارند. از طرف دیگر فیبر، آهن و ژرمانیوم جذب چربی ها و قندها را کاهش می دهند و اسید لینولئیک، که ۷۵ درصد چربی موجود در قارچ را تشکیل می‌دهد، چربی را در اطراف کمر حرکت می‌دهد. همچنین دوزهای خوبی از ویتامین های B1، B2، B6، B12 و D2 وجود دارد که اثرات سفت کنندگی بسیار خوبی دارند.

    شیتاکه چربی اضافی را کاهش می‌دهد

    یکی دیگر از فواید قارچ شیتاکه برای لاغری کمک به دفع چربی اضافی است. این خاصیت به لطف وجود سلنیوم و اسید لاینائیک است که به دفع چربی اضافی کمک می کند.

    چربی های تازه تشکیل شده را می‌شکند

    عنصری که شیتاکه را به یک داروی گرانبها تبدیل می کند سلنیوم است. این عنصر کمیاب برای تعادل ارگانیسم ضروری است. سلنیوم در قارچ شیتاکه:

    1. متابولیسم را تحریک می کند، به آن کمک می کند تا سریعتر چربی تازه تشکیل شده را از بین ببرد.
    2. جذب ید را که برای عملکرد مناسب تیروئید ضروری است، بهبود می بخشد. هنگامی که این غده مقدار مناسبی از هورمون های تیروئید را تولید می کند، متابولیسم به طور مثبت تحت تاثیر قرار می گیرد و بازیابی وزن ایده آل تسهیل می شود.
    3. علاوه بر این، سلنیوم دارای خواص ضد پیری است.

    جذب قند و چربی را کاهش می دهد

    شیتاکه سرشار از فیبر و سایر عناصر مانند ژرمانیوم و آهن است و به کاهش جذب چربی ها و قندها کمک می کند.

    اثر سیر کننده دارد

    شیتاکه حاوی بتا گلوکان و اریتادنین است، فیبرهایی که می توانند سطح لیپیدهای خون را کاهش دهند و احساس سیری را افزایش دهند. این بدان معناست که آنها به کنترل گرسنگی کمک می کنند و سبب می شوند که شما تا ساعاتی بعد از غذا احساس گرسنگی نکنید. این خاصیت وسوسه خوردن چند میان وعده را از بین میبرند.

    افزایش تعداد بیفیدوباکتری‌ها

    قارچ شیتاکه سرشار از فیبر غذایی است، بنابراین خوردن آن حرکات پریستالتیک روده را فعال می کند. حرکت فعال روده باعث افزایش کالری سوزی می شود. بنابراین اثر رژیمی دارد.

    فیبر غذایی همچنین سبب افزایش بیفیدوباکتری در روده می‌شود. با افزایش تعداد بیفیدوباکتری ها در روده، مواد زائد اضافی بیشتر دفع می شوند و گردش خون روان تر می شود. سپس کار هر اندام فعال می شود و کالری مصرفی افزایش می یابد.

    آیا قارچ شیتاکه باعث لاغری می شود؟

    اساساً سه مکانیسم اصلی برای لاغری وجود دارد: مصرف کمتر چربی ها، تجمع کمتر چربی های جدید، کاهش اشتها. شیتاکه را می توان محصولی عالی برای کاهش وزن در نظر گرفت. اسیدهای آمینه که پروتئین های آن را تشکیل می دهند، متابولیسم را فعال نگه می دارند و جذب لیپیدها و قندها را کاهش می دهند. از سوی دیگر، اسید لینولئیک، چربی‌های انباشته شده را تجزیه می‌کند.

    قارچ شیتاکه برای لاغری

    قارچ شیتاکه برای لاغری

    چگونه از شیتاکه استفاده کنیم؟

    قارچ شیتاکه تازه توصیه نمی شود زیرا می تواند باعث واکنش های آلرژیک روی پوست و گوارش شود. قارچ خشک شده را تهیه نمایید و آن را به مدت ۲۰ دقیقه بپزید.
    ایده آل این است که آن را در سوپ بگنجانید زیرا محلول در آب است (مواد فعال آن در آب آزاد می شود). شما می توانید هفته ای دو الی سه بار و ۵ تا ۱۵ گرم در روز مصرف کنید.

     

    برای خرید قارچ شیتاکه با ما در ارتباط باشید

    منابع:

    chedonna.it/2020/11/27/shiitake-i-funghi-per-dimagrire/

    ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3199106/

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *